Ikväll helst

 
Det öser ned regn på utsidan och det gör mig så himla glad. Sitter i sängen och lyssnar. Borde egentligen sova för längesedan, men jag hör aldrig regnet längre. Just för att det aldrig regnar. Och det finns ingenting mer som jag uppskattar så mycket som när det regnar på kvällen. Att lyssna, se eller att stå i regnet. Och det enda jag tänker på just nu är att jag hoppas att mina framtida barn kommer älska det lika mycket som jag gör. Att stå i köksfönstret och kika ut, eller att stå ute i regnet i gummistövlar och hoppa i vattenpölar med dem. Åh. Just precis nu så önskar jag att jag hade barn, man, ett hus och att det ösregnar på vår gata. Att få torka sina barn i håret med handdukar i hallen och att sedan klä på dem varsin badrock och äta kvällsmat tillsammans.
 
Men gud vad mysigt. Just nu så har jag ingen som helst åldersnojja. Jag vill liksom bara ha detdär. Nu. Ikväll helst.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0