En Svensk tisdag

 
Ösregn. Ösregn. Ösregn. Och jag visste precis vad jag ville ha för middag till detta fantastiska väder.
Så, jag gick genom det fina regnet till affären och köpte den perfekta Svenska maten en tisdagskväll med spöregn.
 
Vem kan säga att det är omysigt att sitta nerkurad i soffan och äta Potatismos och Fiskpinnar och kolla på TV? Typ ingen som inte är svensk iallafall. Och till detta, bara lyssna på regnet på utsidan. Världens bästa ljud. Fick lite längtan efter någonting. Vet inte om det just var enkelheten i att äta potatismos och fiskpinnar en tisdag, om det var regnet på utsidan som gjorde det. Eller om det bara var att sitta i soffan med blött hår efter regn och allt det andra i kombination. Längtade tills att Oskar skall sitta bredvid mig och också vara sådär typiskt svensk en regnig tisdag. I Portugal.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0