Det finns inga monster

 
Klockan är inte ens 21 och jag håller på att sväva ur medvetandet och in i någon sömn som mest påminner om narkos. Sov ungefär 1,5h inatt. På fullaste allvar. Var så sinnessjukt paranoid inatt. Hade alla lampor tända och förbjöd mig själv att sova för jag var säker på att någon var i lägenheten vilket inte är en sådär superdupermega härlig känsla när man råkar bo helt ensam. Då min bror envisats med att inte sätta i sitt simkort igen sedan han hade min andra telefon, så kan jag ju förstås inte nå honom. Jag kände mig alldeles för dum för att ringa någon av mina vänner, som förmodligen gör som vanliga människor och sover mellan  01 och 05 på natten. Så jag ringde den enda personen som har tålarmod med mig sådär under nätterna - min pappa, eller ja.. en av två får det väl bli för mamma är ju den andra personen. Pappa har alltid, ALLTID fått gå rundturer i huset för mig och kollat övervåning som undervåning, förråd och utanför huset, bakom alla dörrar och under alla sängar för att lugna mig.
 
Båda mina föräldrar har fått åka 15 mil till min lägenhet i Stenungsund när jag bodde där och pluggade, mitt i natten för att jag har varit rädd, ett par gånger. Alltså, nu är det såhär att jag sällan, SÄLLAN klagar på någonting här i världen, och när jag väl gör det så tar folk det på allvar. Så när jag är rädd, då är jag jävligt rädd och då finns det alltid hjälp att få, även om denna befinner sig i en sovande pappa i Sverige. Han gick en tur med mig i telefonen, medans jag kollade garderober, och kök, bakom dörrar och på balkongen. Och jag blev lugnare, det fanns ingen där. Men jag kunde fortfarande inte sova för även om det inte fanns någon, så kanske det skulle kunna komma någon.
 
Pappa ringde kl 6 imorse när jag redan varit uppe en stund och kollade hur det var med mig. Allt var ju bra såklart förutom att mina ögon typ brände och jag kände mig väldigt labil med såpass lite sömn och en arbetsdag framför mig.
 
Funderar lite på hur gammal man måste vara när man skall sluta ringa hem på nätterna.
Mycket MYCKET äldre än 23 iallafall, det är ju en sak som är säker.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0