Tankar på ett plan 1. måndag natt.


Sitter på flyget nu när jag skriver detta. Ja, som ni förstår så är jag inte på flyget när ni läser detta, för då är jag på marken (peppar peppar) och har landat i Luxemburg igen.

Alright. Söndags kväll den 29:e april och jag fick ett infall. Skall jag åka till Madeira? Måste åka till Madeira! Klockan var runt 19 när jag bokade biljetten för att sedan vara vaken hela natten o packa, tvätta o städa o sedan kl 3 bli upphämtad av en taxi o tagen till flygplatsen. Klockan 6 lyfte vi och klockan 9.20 klev jag in på kontoret i Funchal. Helt jävla sjukt när man tänker närmare på det. Jag kan flyga från ett land till ett annat o bara gå in på ett annat kontor och göra mitt jobb. Bara sådär liksom? Jag är ju helt otroligt lyckligt lottad som har den friheten att få resa mellan olika länder o jobba. Jag avundas mig själv den lyxen.. om man nu kan göra det?

Hur som haver, här kommer en veckas njutning på Madeira dag för dag. Måndag och en reunion på FX. Sedan hem o sova länge. Vaknade av att det knackade på dörren och där står min fina bror. Blev tårögd o jag visste att detta skulle bli en av de finaste dagarna på länge. Vilket det blev. Vi gick runt i stan o skrattade, sedan satt vi på balkongen, drack vin, käkade gjordgubbar o chokladkakor o solade o skrattade. Mycket skvaller o en del kärlekshistorier hann vi med också. Jag är så otroligt glad över att ha honom runt mig. Min fina fantastiska bror.

På kvällen tog jag o Joakim en promenad i Funchal o det var väldigt mysigt. Så himla skönt att få se honom. Eftersom jag pratar med honom ständigt i telefon och vi endast kände varandra i 240h så gjorde det mig mycket gott att äntligen kunna gå bredvid honom. Fin man.

Onsdagen kom o jag o Joakim åkte med Sam till flygplatsen. Drack hundra öl (nej, det gjorde vi inte) Var ett jävligt sorgligt hejdå o vi stod i säkerligen runt 10 minuter o bara stirrade på utgången som om Sam skulle komma ut igen. Det gjorde han inte. Så vi drack fler öl o spenderade en del timmar ute på flygplatsen.

Torsdag o jag minns uppriktigt inte vad jag gjorde då.. jag tror vi var på FX o käkade kanske?

Fredag o jag, Amanda o Ajla hade Afterwork. Sinnessjukt roligt. Jag har verligen saknat den energin o alla märkliga saker de har för sig. No limits liksom. Efter det så kom jag hem o gjorde i ordning mig o sedan drog jag hem till dem igen där också Sebban bror. Hängde där i några timmar o drack en del alkohol. Kommer hem o däckar i sängen vilket utgör veckans händelse. Jag vaknar av att Oskar skriker på mig och jag lackar typ för att jag vet att klockan är mycket o jag fattar inte varför han vill att jag skall gå upp ur sängen. Jo, då har en av mina väldigt påverkade kollegor gått in i sovrummet o börjar urinera i sängen o där jag ligger.

Som TUR så hade Oskar anat oråd o följt efter denne mannen in, som inte fattade ett smack av vad han höll på med. Tidernas man Oskar börjar då svabba golvet o släger in sängkläderna i tvättmaskinen o fixar allt. Sjukt attraktivt med män som kan agera o inte bara snacka måste jag säga. Jag var helt mållös när detta hade inträffat o stod ute i shorts o linne på balkongen i totalt spöregn o kedjerökte. Fortfarande väldigt påverkad av alkoholen.

Lördag o solning på balkongen. Sedan jag o Malin på La Pasta med två hundra öl vid 13 tiden (typ inte ens en lögn, det var sjukt med öl) Så mycket öl att jag tom. bränt ena armen, men den är vit i armväcket eftersom jag haft armen böjd helatiden när jag dricker de två hudra ölen. Efter det hem o mer öl på balkongen. Sjukt jävla fint. Malin är en sådan fantastisk människa o jag vill aldrig någonsin vara utan henne i längre perioder igen. Sedan åkte jag, Malin, Nuno (Malins fästman skall tilläggas, då de nu förlovat sig) och Joakim till Serra De Agua där vi käkade jordnötter o drack sjukt starka ponchas. Till saken hör också den att jag o Malin redan var kolosalt berusade när vi satt i bilen. Berusade var vi tillslut alla fyra efter ponchas o canecas. Käkade Espetada på en restaurang uppe i bergen o spöade Jocke på Fusball (Mycket viktigt att ha med i berättelsen då jag nått någon sorts milstolpe i och med den vinsten)

Söndag o promenad med mina fina Joakim o Seb. Middag o sedan kollade jag o seb på skräckfilm hos honom o jag sov där. Sov över i min brors rum, på hans soffa i mitt portugal, på min ö Madeira som nu är min tvillingbrors också. Fysatan vad fint livet är.

Imorse ville jag kräkas. På förmiddagen kräktes jag nästan. Ville fan inte åka. Inte alls. Och då älskar jag Luxemburg o mina vänner där, men Madeira... ja, det är något visst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0