Skalbagge symfoni


WHAY! Inatt konstaterade jag att jag nog har de bästa roomisen ändå.

Låg o kollade på Iron Man II (Fastnat för alla Marvel Comics filmer) och så upptäcker jag en Skalbagge som kryper på nattduksbordet. Flyger upp o tar några sekunder på mig att lugna mig innan jag berättar för Dan - i ett väldigt snabbt tempo att han måste komma till mitt rum o döda en sak. Jag tycker uppenbarligen att Dan reagerar för långsamt (vi snackar alltså mindre än 10 sek här) och jag springer till Daniels dörr o panikknackar. Daniel kommer ut, möter upp Dan o de båda genomsöker mitt rum.

Jag hann sitta på huk o hyperventilera, låsa in mig på toaletten och försöka hantera min hysteri. Det gick kanske runt en timme och tillslut så fick de tag på den och släppte ut den (det enda som gjorde mig besviken gällande agerandet, då risken finns att den återvänder till mitt mysiga rum då) men jag fick iallafall inte sova på soffan som jag hotade med. Jag tror inte killarna ville att jag skulle sova på soffan. Eller så gillar de bara att få visa sig manliga for once. Och det gillar jag med. För hur cool jag än är i vanliga livet, hur orädd jag är för detmesta så kan KAN jag inte kontrollera mig när det kommer till insekter. Och då skall tilläggas att jag dödade en annan stor flygande insekt ca 2h innan - Själv, och skröt om det. Helt skakig.

Det är lite synd att det är mitt handikapp ändå, för dessa djur finns ju överallt. Alltså småkryp o insekter.
Hum.. antarktis? Seriöst. Antarktis!

Ja.. så illa är det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0