Easy heart.



Om man sätter sig i vår dusch (som har 6 st dusch munstycken och har glasdörrar) så fungerar det som en ångbastu om man har vissa av munstyckena på bara i 50 graders varmt vatten. Så där har jag suttit nu ett bra tag. Med inpackning i håret och andats in ångorna i lungorna. Nu känner jag mig ren, på insidan och på utsidan. Så himla skönt. Ligger i sängen o käkar chillinötter o dricker colalight. I min nybäddade, säng som städerskan bytt lakan i. Åååh. Vilken tisdag.

Insåg igår att man måste ta beslut för att ibland göra sig själv en tjänst. Även om man inte vill ta dem. Men när man väl tagit dem, och man känner dendär stenen släppa från magen och hjärtat bli lättare och man kan skratta hjärtligt, för man har inte längre dendär saken att tänka på. Då mår man bra. Man må vara ledsen ändå såklart, men det spelar liksom ingen roll.

Igår googlade jag quotes som vanligt o kom över något där det stod att när man släppt en kärlek som inte varit rätt, så vet man att det var rätt att släppa när man sover en god natts sömn. Hur mycket man än tänker på det under dagen. Precis så känner jag nu. Inatt sov jag magiskt. Helt fantastiskt bra. Och när jag vaknade klockan 5 imorse av att det var ljust i rummet, så kände jag mig glad. Vilket absolut inte är en främmande känsla, då jag sällan är någonting annat. Men det var på ett annat sätt. Ett easier heart sätt.

Ni vet kanske vad jag talar om. Kanske inte. Hoppas att ni släpper gamla saker som inte är bra för er bara, så att ni kan njuta av en god natts sömn och känna er glada när ni sätter era bara fötter på era kalla golv på morgonen.

Lätt hjärta. Lätt sinne. In peace.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0