Facebook farmor & stulna bebisar



Facebook. Ja ni vet det som gjort att ni vunnit sisådär 300 gamla klasskamrater från mellanstadiet som ni inte sett de senaste 10 åren och hoppas på att inte få se - någonsin igen. 

Korten på bordet - så har jag en del fler vänner på Facebook än jag skulle vilja ha. Eller alltså, jag känner ju faktiskt - i ärlighetens namn - nästan alla. Men ca 400 av dessa är inte några som jag har någon vidare kontakt med. Gillar inte deras bilder, och jag döljer deras newsfeed. De tyngst döljda är de som tar kort på sina hundar, katter och bebisar. True story faktiskt. "Om man inte gillar djur så är man inte någon vänlig människa" säger min mamma. Well, om man inte gillar bebisar då? Vad fan är man då skulle du säga?

Alltså, SJÄLVKLART gillar jag bebisar. Jag är beredd att ta varenda erbjudet fängelsestraff för att haffa en liten goding på stan varenda dag. Men någonting säger mig att låta bli. Kanske skulle det vara någonting mer för min mor att  m a n i s k t  upprepa istället. "Snor man andras bebisar så är man ingen vänlig människa"

Detta har hon sagt i flera år nu. Ja, inte det om bebisarna för det har inte inträffat än. Men det om djuren. Och varje gång. Ja, nu snackar vi   v a r j e g å n g   så kommer farmor in i den meningen på något jäkla vänster. Det är lite som att man vill låtabli att klappa hunden som hoppar mot en, bara för att ta reda på vilket sätt mamma kommer slänga in ordet "Farmor" i den meningen. "Tycker man inte om djur så är man ingen vänlig människa. Kolla på din...." (sänker rösten så lågt att man knappt hör vad hon säger, men väser ändå skickligt tydligt ut.. ..."Faarmoooor". Eller alternativt "Meen Saaraaaa... nu är du som din faaaaarmoooor (jävligt mycket väsning ingår även här).. den som inte tycker om djur är inte någon vänlig människa"

Ja, underförstått skall då självklart vara här att min mor inte är sådär jätteförtjust i min farmor. Varje gång hon sammanbitet säger hennes namn (som då är farmor - det fattar väl vem som helst att det är hennes riktiga namn) så kan jag inte låtabli att börja fundera på min egen svärmor och min relation. Well, jag har ju inte någon svärmoder än, men min framtida sådana alltså. Undrar hur bra vi kommer gå ihop, undrar om jag kommer att väsa hennes namn eller himla med ögonen såfort hon säger att hon är lite stel i benen.

Och undrar om jag kommer att blocka hennes Newsfeed på alla bebisbilder hon också lägger upp. Även om det är på min egna - riktiga - ostulna - bebis på facebook ?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0