Att umgås med män



Jag har alltid haft mycket killkompisar och jag tror att det är en bra för ett lite lättare liv. För har man det, så vet man lite hur de tänker, (eller inte tänker) hur de resonerar och vad de egentligen menar. Dock så har jag aldrig innan bott med 2 stycken män som endast är mina vänner innan. Vilket jag gör nu.

Att leva med en 28 årig man och en 30 årig man har för mig som 23 årig kvinna onekligen varit någonting utöver det vanliga. Att jobba tillsammans, bo tillsammans och umgås 24/7 har varit mycket enklare och bättre än jag någonsin hade kunnat ana. 3 månader med killarna har förvisso bidragit till en del diskussioner men det är bara nyttigt. Jag har aldrig hört så mycket fula ord innan, så mycket sexsnack (jag är inte helt oskyldig på den punkten skall erkännas) och jag har som jag nämnt innan aldrig hört ordet "Avsugning" i alla dess böjningar o termer så mycket under en gemensamt ihopräknad livstid. På något sätt så gillar verkligen killar att prata om avsugningar någonting som jag inte känner igen hos tjejer, då jag sällan hör att någon talar om när en kille gav de oralsex. Men jag tror att det är en sådan enorm sak för en man på något sätt. Ett tecken på succé eller framgång inom det sexuella området att en tjej går ner på honom. Och det får de gärna tycka och tänka. De blir ju uppenbarligen stolta över det.

Jag kan känna att mina öron har shut down lite, och att min hjärna vant sig såpass mycket vid alla kommentarer gällande förbipasserande kvinnor på bussen, på lunchen, på stan, i kontorsbyggnaden att den inte längre registrerar det som sägs. "Ooh, kolla vad långa ben hon har", "Ooh, vilken stor röv" etc. etc. Tilläggas skall att jag inte stör mig på detta för en sekund - förutom när jag för ett samtal med dem och de båda vänder på huvudet och säger någonting om kvinnan som befinner sig 50 meter bort. "Jag ser inte riktigt, hade hon en jätteurringad blus eller?" och dylikt. Då kan det kännas lite småjobbigt, men när kvinnan är ur synhåll så har jag deras fulla uppmärksamhet igen. Igår satt vi på balkongen och drack vin, snackade sex o relationer i vanlig ordning. Jag står som vanligt för lite anekdoter som hänt genom åren, killarna skrattar säger att de inte vet vad de skulle göra utan mig, och så fortsätter det.

Jag är dock övertygad om att de kommer klara sig utan mig. Det kommer nog bli lite tristare, och de kommer nog inte skratta så mycket, men å andra sidan så kommer de slippa vakna upp till Kanye West, Mumford and sons, Nicki Minaj, Skrillex, Knife Party o andra musikstilar som de inte är sådär överförtjusta i. OCH de kommer kunna ha tillträde till duschen exakt när de vill på dygnet.

Saker som endast killar kan säga utan att tycka det är ett uns märkligt är oändligt. I veckan berättade en av våra män att han hade vägt sig, sedan gått på toaletten för att göra No 2, och sedan vägt sig igen. 1,2 kg avförning blev han av med på den turen till toaletten. Det där är BARA killar som gör och funderar över.

En annan av männen bad mig att kolla på hans handflator en dag och svara på varför en av de var rynkigare än den andra. Jag kunde givetvis inte svara på detta, så då svarade han själv att han antog att den ena var slätare för att han använde den till att ta på sig själv. Sådandär information som man verkligen vill dela med personen man sitter bredvid sätet på i bussen liksom. Eller inte.

Jag kommer iallafall sakna umgänget med killarna, och deras totala oförmåga att inse att tjejer inte alltid vill ha sex som i porrfilmer, att alla inte vill ge 20 avsugningar per dag, att alla inte är jättestora fan av analsex. Men det finns mycket kloka saker going on däruppe på dem också. De är ändå 2 st vuxna män, och hur mycket Oboy de än dricker, hur mycket pizza de än äter så känner jag mig väldigt trygg med dem runt mig, och jag vet att de aldrig skulle lämna mig i någon situation.

Skall dock tilläggas att det kommer bli så otroligt skönt med kvinnligt sällskap också. Tjejer tänker på ett annat sätt. De vet att när en dörr är stängd, så är den stängd för att man inte orkar att umgås. För då hade man gjort det. Tjejer är också väl medvetna om att PMS inte är någonting påhittat, och att man INTE skall vara extra jobbig när personen i fråga ändå nämnt att man är lite labil för stunden. Kramar är det värsta jag vet att få när jag inte vill ha dem, och det har mina roomies fattat. Därför tvångskramar de mig helatiden när jag bett de att ligga lite lågt för deras eget bästa nu när det är en speciell vecka i månaden. De har tappert försökt att framkalla ett utbrott hos mig, men har ej lyckats. Vågar dock inte erkänna för dem hur jävla nära de har varit.

Sammanfattningsvis så kommer det bli jävligt trist att lämna dem.

Bra män alltså. Bra män.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0