Tjugifem o vuxen

 
Idag fyller Oskar 25 år. Tjugifem jordsnurr.
Hade mer än gärna firat honom inatt och sedan ägnat dagen åt middagar och annat, men vi bor ju inte ens i samma land längre - vilket förhindrade själva firandet en del.
Så, jag bestämde mig för att frosta av hans frys. Dåligt samvete i samband med god gärning typ. För jag har lite dåligt samvete att jag inte är där när han fyller 25. Det är ju stort liksom. Nu är han vuxen påriktigt. 25 jordsnurr hade han skrivit att han var om han skrev en insändare till  Kamratposten.
 
Jag o en vän snackade om det igår. 18 år och man blir myndig o vuxen. Men jag ser inte en endaste person som vuxen innan de passerat 25. Hon instämde. Skumt ändå att man är "Vuxen" i 7 år innan man blir Vuxen. Det är några år av spelrum och det är ju en bra tid, så man liksom vänjer sig. Det sägs ju att det tar 7 år innan någonting blir en vana. Eller 7 veckor är det väl. Men ja, ni hajjar grejen.
 
Idag har jag suttit på balkongen och solat bara. Solat och snackat med My o Pernilla.
Känner att min Sociala Shutdown mynnar ut nu. Eller den mynnar iallafall ut till att mynna ut.
Eller jag vet inte. Kan inte veta förrän imorgon egentligen. Om jag suckar o himlar med ögonen när jag ser folk, eller om jag står o maler sönder om hurvida Katie Holmes o Tom Cruise har skilt sig eller inte i kaffekön.
Undrar om kön hade gått snabbare på morgonen om jag inte stod där o tjatade o glömmer trycka på knappen.
 
Eh.. vart var jag. Jo, Oskar fyller 25. Dåligt samvete, men vafan. Det var ju han som flyttade liksom.
Och.. ja. Jag frostade ändå ur frysen. Eller.. jag frostar fortfarande ur frysen och klockan är 23:01.
 
Men asså. Grattis som fan Oskar. Hoppas vuxenlivet är till belåtenhet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0