Salmonella graviditeten

 
 
Jag tror jag har fått Salmonella.
Just för att jag i lördags sa "Alltså.. jag tror inte på Salmonella. Jag tror inte att det finns. För isåfall så borde jag redan ha fått det vid dethär laget" Och just av denna anledningen så är jag inte särskilt försiktig i köket när jag hanterar kyckling. Jag sköljer ju av skärbrädan mellan kycklingskivandet och grönsakshackandet givetvis, men eftersom jag någonstans har tänkt att det är lite utav en myt så har jag inte varit så försiktig som man borde vara.
Och nu för någon dag sedan så började jag få så sjukt ont i magen. Sedan fick jag huvudvärk, svettas sjukt mycket och mår illa. Typ. 24/7. Paniken inatt när jag tänkte att jag var med barn var inte någonting som jag önskar någon annan direkt. Helt ensam. Mitt i natten.
 
Har försökt slå bort Gravidtankarna nu under dagen. Nej, vafan klart jag inte kan vara med barn. Det kan ju inte hända. Får inte hända om annat. Så slog det mig. Salmonella. Jag käkar ju kyckling helatiden liksom. Så jag kollade upp symptomen. Jajamen. Stämmer in på pricken. Dock så stämmer ju alla sjukdomar in om man har symptomen framför sig. Skrev till mamma på FB chatten nu: "Mamma! Jag tror jag har fått Salmonella." Ganska skönt när mamma är såpass inne i svängen ibland att hon har Facebook på telefonen och jag kan skriva till henne även när klockan är 23:20 på en måndagskväll och jag vet att hon svarar. Efter en lång utläggning om symptomen så svarar hon:
 
"Gumman.. jag vet inte vad det kan vara. Det låter lite som om du skulle kunna vara med barn...?"
 
Så jävla pedagogisk morsa. För jag nämnde väl hur otroligt trivsamt jag tyckte det var inatt att ligga själv och ana att man skulle kunna vara med barn va?
 
Alltså. Jag är ju givetvis inte gravid. Och hade jag varit det så hade jag ju aldrig någonsin skrivit om det i en jävla blogg som alla nyfikna ögon kan läsa. Känns liksom inte som ert område. Men jag skulle garanterat sälja historien till Aftonbladet.
 
"Trodde det var Salmonella - var gravid" Lätt årets löpsedel.Lätt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0