F U POLITISKT KORREKTA FYLLESMS!

 
Fylle sms. Vi har berört ämnet många gånger innan och jag har antagligen nämnt för er att det är en sjukdom. En sjukdom som jag är drabbad av. Nu på den senaste tiden (3 till 4 veckor - absolut inte mer) så har jag  trappat ned gällande symptomen som rör sjukdomen. Jag fyllesmsar inte alls lika mycket, eller.. typ inte alls.
 
Hur som haver, så har jag en vän som under nu snart 4 år blivit drabbad av sjukdomens verkligt mörka sidor. Han utsätts i stort sätt alltid för dessa vulgära, vågade, känslosamma och sporadiska meddelanden som skickas iväg i samband med alkohol. Eftersom bråkdelen av de som läser denna bloggen träffar mig varjedag och har gjort det de senaste åren så vet ni ju att det är Oskar som är offret i situationen. Min goda vän Oskar.
 
Förr så kunde han bli lite småsur, eller - väldigt upprörd över dessa sms. Beroende på innehåll - givetvis. Men det senaste har han ändå tagit det med ro. Jag vet inte om det är för att jag har slutat att ens reflektera över dessa smutsiga ord jag skriver nattetid då jag alltid raderar sms:en jag skickar när klockan slagit 23 eller om det är så att han faktiskt har vant sig tillslut. Jag har otaliga gånger tagit bort hans nummer från mobilen, men eftersom jag har hans nummer inbränt i hjärnbalken sedan han skaffade det så går det liksom inte att glömma bort det. Och tro mig - jag har försökt att glömma bort det. Ibland glömmer jag hur många 8:or det är, och höftar lite. Men nog får han ett sms alltid. Och det får nog alla andra portugiser med 8:or i sitt nummer också.
 
Mycket ångest har bidragits pga dessa tequilafyllda visor som skickas med hjälp av klumpiga fingrar och kisande ögon. (Ja, jag är en av de som blundar med ena ögat för att se vad jag skriver när timmen är slagen för sms).
Och jag som utsåg mig själv till ett rent o skärt geni när jag kom på att jag kunde motarbeta ångesten genom att radera utgående sms och därför inte veta om att jag har fyllesms:at. Detta förstörs dock 99 ggn av 100 då jag alltid får ett sms svar dagen efter som ofta lyder "Eeehm..", "Huh?" "Hur mycket tequila blev det igår?" eller "Bra fylla inatt ?" Detta är inte svar från Oskar, för hur mycket jag än önskar att jag endast kunde fyllesms:a EN person varenda gång, så gör jag inte det. Det är helt random personer, varjegång. Men Oskar är heltklart en av de tyngst drabbade genom åren.
 
Nu när man tror att ett "Eeehm.." skulle framkalla mycket ångest på söndagmorgonen så har jag nu träffat på något värre. Oskar har vässat treudden och skickar nu tillbaka den i samma riktning där den kom ifrån. Han fyllesms:ar mig. "Oj, men då är det ju lika" tänker ni nu. Men nej nej. Detta mina vänner är inte lika. Han fullkomligt klår upp mig och min stolthet som jag bär i nyktert tillstånd. Han skriver politiskt och etiskt korrekta fyllesms. Han stavar rätt och han använder punkter PÅ RÄTT STÄLLEN.
När jag alltså kan skriva en natt till Oskar någonting oerhört icke rumsrent eller att jag vill gifta mig med honom så skriver han alltså en mening på korrekt svenska och skriver "Fylle sms!"  - I  S M S: E T.
 
Förstår ni hur förnedrande det är när en människa som är berusad klarar av att hålla sig saklig, utan att skriva massa käleksförklarningar eller sexuella anspelningar? Han kan alltså skriva att han sitter ute o lyssnar på 70-tals musik och att det regnar. Eh, Vem är du? Är vi uppväxta på samma planet? Universum?
 
Jag skäms verkligen när jag tar emot dessa fullkomligt normala sms när jag vet hur långt över gränsen mina sms är till honom, hur banala och absurda de är. Det är fruktansvärt att få ett "Jag är fortfarande ute" sms kl 3 på natten. När jag vet att jag själv hade skrivit något i stil med "Let's make babies"
 
Han läxar alltså upp mina fyllesmsningar med egna fyllesms. Fylle sms som skulle kunna vara skrivna kl 14 på en onsdag liksom. Det finns inte mycket som upprör mig så mycket som när folk har ryggrad i sina fyllesms. VAFAN. Skall det fyllesms:as så skall det vara smutsigt, turbolent, kärlekssamt, hatiskt, porrigt eller någonting annat som man inte visar personen - just en onsdag kl 14. Kan man störa sig på att en person skriver trevliga fyllesms? Antagligen inte.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0