Pressen i köket

 
 
Har bara på TV:n på kvällarna ibland när jag ligger i soffan och skriver här. På något slumpartat sätt så är det alltid Gordon Ramsay som är på TV då. Skrikandes med pulsen liggandes under min soffa. Känner mig lite.. stressad i hans sällskap. Ja,sällskap som i att han faktiskt bara befinner sig ca 3 meter ifrån mig, även om det råkar vara i TV rutan. Så har jag kommit på mig själv att när jag hackar grönsaker så känner jag mig..liksom.. pressad. Som om jag måste göra gurkbitarna snyggare liksom, och löken skall hackas utan att en endaste tår fälls. Snyggt, symmetriskt och snabbt som fan skall det gå också.
 
Seriöst. Är jag lite väl lättpåverkad eller har han ett sådant stressig inflytande på alla liksom? Bra jobbat isåfall. Ett TV koncept som sträcker sig enda in till din egen skärbräda. Man vet ju att en skräckfilm är läskig när man är rädd när man går och lägger sig, och man vet att en kock är hetsig när man känner sig pressad när man skär gurka.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0