Face Off

 
 
Upplever nu en IRL version av filmen Face Off.
 
 
Steg upp tidigt som attan imorse och spenderade ca 1h med att dra av hud från mitt ansikte. Eller sårskorpor.
Har ett gigantiskt - GIGANTISKT munsår, och sår på hela hakan, näsan läpparna, spacet mellan läpp och näsa (vad kallas det egentligen? Över-över-läpp?) och hela pannan. Just pannan ser ut som en världskarta målad i brunt och rosa. Det är en jäkla disaster alltså. Detta är någonting för National Geographic att ta tag i sa brorsan igår när jag bytte plats för att sitta vid honom en dag på kontoret. Han iakttog mig noga under de timmarna och bröt ibland ut i hysteriska fnissningar. Nu kallar han mig för knäckebrödet eller - Knekebroad då han säger att det är mitt Indiannamn. Kanske inte det som jag hade föredragit som Indiannamn. Skulle kunna tänka mig någonting med sol och fjäder. Eller någonting annat Indianskt. Och jag har ju inte mina munssårstabletter här heller. Crap damnit. Dedär 10h vid poolen i fredags i kombination med 3h katamarantur i solen på lördagen kanske var en tydlig bön om ett brännskadat ansikte tro? Livets ironi är ju att jag säger att Solkräm är för turister. Jo tjena. För nu kommer jag ju inte kunna vistas i solen på sisådär.. tills mina barn blir vuxna ? Mina framtida barn alltså.
 
 
Fudge.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0