The Awesome life of Luxemburg


Efter 8 dagar i mitt nya land så är jag nu redo att ta upp bloggningen på allvar igen.
När det är mycket saker som händer runt om en, så är man inte sådär hängiven att ta sig tid o börja skriva. Men nu när jag känner mig till ro med situationen så är jag på G igen.

Luxemburg Levererar - ATT det gör!  

Staden är helt fantastisk, den påminner om Göteborg men lite mer extrem med moderna byggnader emellan alla fina slott. Det finns grönområde, och den är ljusare än Göteborg, då allt är byggt i ljus sten och cement och inte det där gråa som kommer över mitt älskade GBG. (Saknar det lite mer nu när man blir påmind om det varje dag). OCH andra dagen när vi gick en tur i stan så hittar jag det - Järntorget. Sinnessjukt likt. Uteserveringar och en fontän i mitten, dock mycket mindre. Men ACK så fint.

Så.. så bor man med Daniel & Dan. DISTASTER kan man ju tänka sig. Men, inte riktigt. 
Det är verkligen hur mysigt som helst. Daniel är inte alls så osocial som vi hade väntat oss (skall dock tilläggas att vi inte har fått internet än) och Dan har inte käkat upp min hjärna ÄN! Jag har lärt mid Dan-Shut-Down så detta kommer nog gå fino. 

Killarna sover i varsitt rum med enkelsängar. Och jag fick ett rött finfint rum, lite franskt med en (fransk)balkong och en SJUK säng! Så.Himla.Mjuk och stor. Sover som en prinsessa varje natt. Det är Magiskt. 
Gillar verkligen att bo med killarna ändå. Det är väldigt mysigt att stiga upp på morgonen och möta två stycken nyvakna män i vår hall som är ca 1 meter bred och 10 meter lång och säga: GM! (som vi sagt nu de senaste månaderna när någon stiger in på kontoret på Madeira, och som förövrigt betyder God Morgon och inte General Motors.)

Vi har vart ute 2 ggn. Eller mer en gång, för i Torsdags körde vi AW och jag fick träffa dem i särklass största Tequila Shottarna i historien. Och jag är - som bekant INTE främmande inför Tequila. Men detta var illa. Klockan 23 så ville jag dra hem, för jag hade druckit LITE mycket Tequila, och Daniel hade ändå dubblat mitt intag men ville fortsätta. I går vaknade jag kl 07,30 och sedan åkte jag in till kontoret. Fixade lite och sedan gick jag runt på stan. Var verkligen Magiskt att gå runt i Luxemburg med nyhandlad Take-Away Lunch, och en Take-Away kaffe i solen, med min fina beigea vårcoat.

Jag ÄLSKAR Luxemburg. That's about it. Dock så saknar jag Madeira mycket. Inte själva stället. Men vädret och mina vänner. Saknar att få impulsiva kramar av alla mina kollegor. Nu är vi 5st liksom. Man kan oftast räkna ut vem som kommer bakom en och kramas. Inte för att det hänt ännu. Vi kanske har vuxit ifrån Kontors-kramandet på dessa 8 Dagarna ?

Idag blir det Påsk middag om vi kan hålla oss till planerna. Vi vet inte riktigt vad Madde o Payman är. Den skulle fixa simkort igår men hörde aldrig av sig, så jag hoppas på att dem ger något livstecken idag. Hur som haver, så kommer det bli awesome.

Hör ni det? AWESOME!


Kommentarer
Postat av: Linn

ååh! låter fantastiskt! jag hoppas verkligen jag och kimpan kan komma ner snarast! verkar ju hur mysigt som helst :) Puss

2012-04-19 @ 16:26:52
URL: http://linnsjokvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0