Sleepless


03:04. Seriöst? Låg kvar i sängen tills klockan slagit efter fyra och försökte somna om. Men jag vet ju det, vaknar jag på natten och börjar fundera på något problem så somnar jag inte om. Det är så det är, så det alltid fungerat. När klockan var 05 så var jag helt klar för en dag på jobbet. Lade mig i sängen och läste min bok, lyssnade på Winnerbäck och drack mycket mycket kaffe. Var utanför dörren innan klockan slagit 7. Var tvungen att ta mig ur lägenheten. Har man gjort ingenting sedan kl 03 så behöver man lite rörelse och luft.

Sitter på kontoret och dricker någon Lågkalorienergidryck (tack godegud för civiliserade länder som gör allt utan kalorier.) Orkar inte ens tänka på vad man drabbas av för andra bieffekter när man dricker allt utan socker, och fett och bara massa färgämnen, tillsatser och kemikalier. Men - jag hade inte haft ett liv värt att leva utan aspartam och sukralos. Mina tappraste vapendragare i vardagen.

Det är liksom inte ens ett skämt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0