Heavy day yesterday


Igår var en ganska tung dag. Spenderade nästan hela dagen i sängen inte görandes någonting nämnvärt. Mest takstirrning som fick avbrytas ibland med kedjerökning på balkongen. Försökte också överdosera med Colalight, men min kropp är ganska resistent mot det nu, så det gick inte vägen. Lämnade lägenheten en gång för att köpa mörkchoklad och vingummi och mer colalight. Hade 2 deeptalk med mamma över telefoni omgångar. Ena på dagen, och andra vid 24 tiden på natten. Var behövligt båda delar. Hon har verkligen svaret på allt.
Snackade om vad det är för en viss typ av människor som skaffar barn tidigt, och vilka det är som väntar.
Mamma hade ju tvillingar när hon var 22. Vilket hon klarade galant med min far. Men jag tror aldrig jag hade fixat det.

Är en viss typ som skaffar barn tidigt. De som går från att bott hemma i hela sitt liv, skaffar en pojkvän när man är runt 16-17, sedan stannar man med denne mannen, i samma ort där man kommer ifrån, bor i en lägenhet, sedan skaffar man barn, kollar på hus.

Jag tycker dock det är fantastiskt att man kan få göra som man vill. Men jag får lite panik när jag täker på det. Jag o Mia snackade om samma sak på morgonen igår. Man ägnar hela sitt liv åt sin familj (för man måste rätta sig efter dem när man bor hemma, man är inte ensam) sedan så träffar man en kille och rättar hela sitt liv efter honom (vilket inte är fel, men om man vart singel mellan 16-25 så hade man kanske lärt känna sig själv först, bara prioritera sig själv, bara leva för den du är) och sedan skaffar man barn och rättar sig efter detta.

Blir uppriktigt upprörd. Och då handlar det inte om att folk inte vet vad de gör. Det är de medvtena om, och jag har ingen rätt att säga hur de skall leva sitt liv eller inte - M E N  jag anser att alla människor skulle behöva leva lite själva. FÖR sig själva om inte annat. Jag tror man har mycket mer att ge senare i ett förhållande då. Helt klart.

Shit vad bitter jag blir över denna diskussionen, inte klokt. Men jag vill bara rädda fler folk och säga Vänta lite med att leva i ett förhållande, du har såpass kort tid innan du skaffar barn ändå. DE ÅREN ÄR TILL FÖR ENDAST DIG! Sedan kommer 20 år av fantastiska dagar med dina barn också, men då handlar det om fler personer.

Vill typ starta en hetsgrupp mot uttråkade personer som jobbar på fabrik, haft samma pojkvän forever och planerar barn. Känner mig inte helt olik Jehovas vittnen nu. Istället för dörrknackningen så vill jag rädda alla över den virtuella världen.
Men nej, det viktigaste är att man gör vad man vill och det man känner för. MEN då skall det ju vara utav exakt den anledningen också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0