Torsås, once in a life time baby

Hej & Godmorgon! Sitter i Mias fina lägenhet i kalmar. Dricker kaffe och kollar på Nyhetsmorgon. I Lördags så drog jag till kalmar med tåget, vilket tog lika lång tid som det tar att flyga till Madeira - dvs 5 h. Till råga på allt så hade jag lämnat Ipoden i en annan lägenhet i Göteborg, så jag kunde inte lyssna på Musik, eller kolla på Film (Ja, man kan kolla på filmer i Ipoden) Sedan så har jag ju lämnat min Laptop i Kungshamn, om jag minns rätt så den fanns inte heller med på tåget. Ohyez liksom.
Jag roade mig med att läsa en bok, dricka kaffe och undvika de två socialt missanpassade tonåringarna som gjorde mer än att hångla - på ett fullsatt tåg. Great, great. Gillar modet. Eller Not.
I vanliga fall så tar det inte 5h att åka från Göteborg till Kalmar, men det skedde en liten olycka, det vill säga att Loket gick sönder. Så vi fick stoppa mitt ute i ingenstans för att chaffisen skulle tabort 2 av 4 motorer, o se om vi kunde åka på dessa. Som tur kunde vi det, men det gick inte sådär jättefort.
Sedan mötte min lillasyster upp mig och Mia i Kalmar och vi köpte en present till Kim. Vi drog hem och drack vin o gjorde iordning oss för att sedan upptäcka att vi blir 1,5h försenade till festen. Great, just great. Det regnar inte direkt bussar från Kalmar till Torsås där festen skulle hållas. Efter många samtal, och taxijämförslser (tänkte inte pröjsa närmare 1000 papp liksom) samt att ingen som jag känner som bor i kalmar kunde köra, då alla druckit. Så fick Jonas ringa sin polare, som fick ringa sin storebror som fick komma och hämta oss. Fixade sig alltså med andra ord efter många om och men.
Lite mer förfest hos Syrran i Torsås, där hon komiskt nog bor. Sedan bar det av till festen. God mat och underhållning. RIKTIGT roligt att träffa alla gamla Madeirianer igen. Jonas, Kim, Linn, Emma, Ze, Janne. Och alla andra fun types!
Efter mycket moget övervägande så bestämde vårt bord oss för att bli superdräll. Och de flesta lyckades nog. Det gick finfint. När klockan var sent så stormade jag och Mia syrrans kollektiv och sov på hennes gymnasieskola. Josefina gick nämligen hem lite tidigare än fyllekajorna Sara & Maria.
Vaknade i en soffa i ett vardagsrum klockan 8:20 dagen efter, och ser att Mia ligger på golvet. OK, vil ligger i ett allrum i en gymnasieskola i Torsås, utanför Kalmar. Ingenting man hade planerat innan liksom. 20 min senare satt vi på bussen tillbaka till Kalmar. Gled in på Stadshotellet och käkade frukost i 2h och reflekterade och skrattade över kvällen som passerat.
Det värsta (bästa?) är att jag inte har någon nämnvärd Ångest över helgen. Tror jag gjorde rätt bra ifrån mig och höll munnen stängd där jag oftast inte har den stängd. BRA Sara, BRA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0