Clumsy

Denna helgen har kantats av klumpiga actions från mig, utöver det vanliga.

I lördags så Glömde jag halva Kim's 30 årspresent i omklädningsrummet på H&M. Vilket vi upptäckte alldeles försent.

Jag tappade mitt nya puder rakt ned i golvet så det gick sönder.

Råkade slå ner en tops i Mias gigantiska Vinglas som var det sista vinet som var kvar, och topsen hade precis syrran tagit bort överbliven mascara med, så det blev till att kasta ut det.

Eftersom jag lade ner det puder som fanns kvar i dosan i väskan, så har ju självklart dosan öppnat sig och pudret har täckt hela mobilen inklusive microfonen så ingen hör typ vad jag säger.

När jag skulle krama om en av gästerna på 30 års festen, så tappade jag glaset med svartvinbärsbål i golvet, vilket skvätte upp och lade sig perfekt över min vita blus. Festen hade inte ens börjat när detta inträffade.

Såg en snubbe som såg precis ut som en av personerna på festen, och skrattade högt. Sa till mannen som tydligen hade en dubbelgångare att han hade en stalker, men som inte var riktigt lika snygg. Detta visade sig vara snubbens brorsa och jag ville hänga mig på plats.

Tappade igår ut en stor klick med dip över Mias superviktiga tentapapper och smetade ut texten på dessa. Mia var sådär nöjd.

Mia skulle igår gå in i tvättstugan, och jag smög efter för att skrämma henne. Ser skuggan av att hon kommer innanför dörren och jag trycker ansiktet mot fönstret i dörren för att skrämma henne. Problemet är att det inte är Mia som kommer. Det är hennes granne, som ryggar tillbaka och jag står i ren paralysering kvar med fejjan tryckt mot fönstret. Mia kommer ut genom en annan dörr en sekund senare - nämligen tvättstugan. Jag har då stått o pressat ansiktet mot fönstret till förvarningsrummet, där grannen vistats.

Imorse spillde jag ut min kaffekopp med FOTEN när jag låg i sängen och skulle ställa mig upp. Slog omkull kaffekoppen från nattduksbordet och denne sprider sitt innehåll över täcke, golv och matta.


Skall spendera resterande av dagen blixtstilla i sängen för att undvika fler misstag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0