Politik och annat dravel

Ibland så tappar jag fullständigt hoppet på Sverige.


Riksdagen, tja Moderaterna har nu bestämt sig för att Sänka Krog och Restaurang skatten. Då skall vi se: Jamenvisst så är det ju det den absolut viktigaste frågan för Svensk politik.

Pensionärerna har inte en krona att leva på efter deras nedskärningar och felplacerade pengar, och Sverige har bland den högsta arbetslöshet siffran bland unga i världen. Sänk skatten för Pensionärerna och hitta en lösning som genererar fler jobb! Inte? Nej men sänk krögarskatten för gudsskull, det är ju fan så viktigt.



För er som inte noterat det; Så upprör detta mig en gnutta.



Och inte nog med det, så när jag sitter i lunchrummet med mina kollegor och läser tidningarna så är det ENDA de disskuterar riktigt irrelevanta ting. Självklart så skall man få läsa och disskutera vadfan man vill, men om det finns 2 nyheter att välja mellan. Dvs problemen med Sveriges dåliga invandrarpolitik, och sedan finns Nyheten om Kattungen som satt fast i ett rör i 2 dagar. Där ingår också kommentarer från "hjältarna" som räddade katten, samt vilken rehabiliteringsväg som katten nu skall gå igenom efter denna traumatiska händelse.
Jaaamen JA. Visst är det värt ett 4 sidors uppslag i kvällstidningen, istället för Sveriges invandrarpolitik, och om hur man på bästa sätt tar hand om de som tvingas fly till Sverige. Det andra de disskuterade var hur BRA, det är med hemkörning från Systemet. Och jag kan fan inte annat än hålla med, hade varit hur fint som helst. Och då kollar jag inte på baksidan av detta, för det kan nog ställa till med en del trubbel. Men VARFÖR är det ens uppe i diskussion, när äldre människor inte ens får sin MAT hemkörd till sig? DET är problem som skall tas upp i första hand.
Vartfan ligger fokus i Sverige för tillfället egentigen? Mycket, märkligt.


Är det inte så att ett värdefullt och berikat liv som alla i Sverige borde ha måste gå före sänkta krogskatter och hemkörning från systemet?

Och herregud, det hade väl räckt med att skriva in en dagens ros till de männen som räddade kattungen.

Herrejävlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0