Hallå Freeeedaaaag!

Frajdäj idag då alltså. (Märkt att jag gärna försvenskar ord nuförtiden i en ganska stor utsträckning) Iallafall - Friday! Så jävla gött va. Ligger i Josses terapi-soffa och har det riktigt bra och väntar på dess ägare - Josse då alltså.
Grannen spelar "Bra vibrationer" på högsta volym och det dundrar i hela lägenheten. Någonting säger mig att dem sjunger Singstar, för det är någonting som inte håller måttet till denna annars så underskattade dänga. Skall genast lägga till den på spotify-playslisten.
Idag håller jag mig fanimej nykter. Kom nyss hem från jobbet, efter ännu en fabulös arbetsdag. Det är verkligen riktigt roligt. Tur att jag tycker det. TUR! Mamma o pappa pustar ut varjedag efter att de ringer o frågar hur dagen på arbetet har gått. Tror de är oroliga över att jag skall tröttna. Och det kommer jag. Men inte denna veckan iallafall. Im sure.
Sjukaste hände förut. Jag sitter i kassan, vilket jag inte skulle egentligen, men jag fick hoppa in. Just då så tittar jag upp o näste man som skall handla är ingen mindre än ERIK LIDBECK från Madeira, och Sara Lidbeck. Well, hon heter inte Lidbeck i efternamn men vet inte vad hon heter, o vi har alltid kallat henne så. Sådan sjuk grej. Det första jag skriker ut när jag ser honom är: Neeeeeeeeeej meeeeeeen faaaaaaaan vaaaaaad sjuuuuukt. Tja, no surprises där kanske. Jag kan fan inte styra min mun när jag blir chockad. Svårt i vanliga fall också när jag tänker efter. Hade en Post-it på mitt skrivbord på kontoret där det stod "Control your mouth, not your mind" Kanske borde skaffa en sådan tatuering så jag påminns även i det vanliga livet?
Erik är på semester i Sverige från Ön, och han hamnar i MIN kassa, just då! Det är inte klokt. Jag tänker inte säga att världen är liten, för det vet jag redan att den är. Men jisses vad sjukt. Har typ träffat alla från Madeira nu som är i Sverige, förutom dem som jag läääängtar o lääängtar efter. My o Hanna! Mina stjärnor. Men det kommer väl hoppas jag. Jag o Myran har ringt om varandra hela dagen o Hanna hoppas jag att hon hoppar på ett tåg hit snaort! Idag kom Calle till stan o vi skall hänga imorgon. Men eftersom varken jag eller Calle kan lova någonting som man sagt att man skall göra en lördagskväll, o alltid har 100 järn i elden, så vet man fan aldrig hur det blir. Men vi båda suktar efter alkohol o Göteborgs gator så vi lär nog ses, säkert.
HERREGGUD vad det spelas (sjungs?) i lägenheten bredvid. Tror de kör Svensk slagerkväll. För nu är det Nanne Grönwalls - Håll om mig som skränar. Herrehud vad synd att man är nykter idag, eller vad bra ändå. För hade jag vart packad så hade jag aldrig noterat att det ens finns grannar här.
Nu kom Josse! Hejhej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0