Som en leguan


Igår spenderades dagen på stan med lunch och fika med Pernilla. Hela Göteborg cyklade igår runt för att visa stöd för Naturen och flera band och orkestrar var placerade över hela staden. När Klockan närmade sig 15 så vägde systemetpåsarna så mycket, så vi var tvugna att sätta oss på en uteservering och beställa in lite öl. ÅH, så mysigt! En för-för-fest med endast mig o pernilla, och senare förfest hos Johan. Crazy förfest alltså. Det tokdansades, dracks, röktes och allt detdär som gör en förfest lyckad med utomordentligt sällskap. Grannen kom upp för att klaga på volymen. När de erbjöd honom en öl så kom han in och hängde istället. (Anar att jag kommer bli en liknande granne) sedan bar det iväg mot klubben.






Någonting oväntat hände - jag blev väldigt berusad. Vid ett tillfälle sa jag "Det är lugnt, jag är som en leguan och smälter in överallt" vi minns inte riktigt sammanhanget men det var en stund som bjöd på många skratt, då det inte heter Leguan, utan Kameleont. Vi brukar numera köra Sporter på dansgolvet. Mest populära är då Basket samt Bandy. Vi dribblar, passar, fintar, snurrar bollen (som givetvis inte finns) på fingret och ibland så kommer det in lite fotbollstrick med att slänga upp bollen mellan skuldrorna och andra glasklara högimponerande saker. Ibörjan så blev detta väl en grej man gjorde o skrattade åt samtidigt som man utövade det, men tex. som igår natt, så tänker jag inte längre på att vi gör det. Det faller sig helt enkelt naturligt. Folk reagerar säkerligen olika på detta, men vi har ännu inte fått spö.

Igår uppfanns det mest aktuella dansmovet just nu. Nämligen Krabb-valsen. Du sätter ihop fötterna, och förflyttar dig sidledes genom att vicka på fötterna fram o tillbaka. Efter mycket övning så går detta jättefort och är en riktigt glödhet grej just nu. Krabb-vals alltså, för dem som bara vill gå maniac på dansgolvet.

Vilken SUVERÄN Lördag det var. Allt var klockrent. Sådant jäkla röjj! Stort tack till alla inblandade.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0