Efter 4

Kom precis hem från en resa som heter duga.
Drog från mina förtjusande vänner och stötte på en svarttaxi chaffis. Tjaaa varför inte tänkte jag och vill gynna de små i samhället. Det var nog det sämsta jag kunde göra. Jag åker ju ofta svarttaxi med mina vänner, särskilt när jag skall till Josse. Men det beror nog på att vi alltid är på Avenyn, och där kryllar det av shysst folk som vill köra för en billig penning (Mjae, typ samma pris som en vanlig taxi med facit i hand). Men jo, inatt var jag stark efter allt vin o alla öl och tog en egen svart-taxi till Frölunda. Vilket jag inte borde gjort då jag inte vet hur man kör dit, och det visste uppenbarligen inte chaffisen heller när han väl satte sig bakom ratten. Jag tänkte positivt, och kände att det inte kunde bli så fel. 50 minuter senare med felkörningar bevisades motsatsen. Jag kallpratar med chaffisen och frågar vad han vill jobba som. Han säger Taxichaffis och jag peppar honom och säger att han borde göra det.
Han säger att det inte går och jag frågar varför. Jodå, karljäveln har ju inget körkort. När jag sedan upptäcker att bankomaten jag sa fanns, visst är inne i köpcentret och inte utanför, vilket inte har öppet, resulterar i ytterligare 20 min med en svarttaxi snubbe som inte har körkort och nu är rätt pissed. Vi försöker skylla detta på varandra men resan slutar ändå i fred 1,5h senare och 200:- fattigare. Snubben var inte nöjd o inte jag heller. Herrejävlar vad jag skall passa mig för svarttaxi tills nästa helg kommer. Aldrig bra detdär. Klockan är nu 04:31 o jag går till sängs. Ganska tidigt o bra ändå vid närmare eftertanke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0