Damn you Iphone

Skall man sälja massa elektronisk skit till någon, så är det till min vän Josefine man skall sälja det till. Och när man sålt det, så skall man skapa så många appar och homepages och dyl. man kan, så kommer hon fixa det också.
Lämnar hon på morgonen när hon skall till jobbet, så tar hon med sig sin dator, sin Iphone och laddare till diverse elektronisk sak, då hon sliter så mycket på dem så de behöver laddas - under ett arbetspass. Josefine sitter inte i ett bås och tar betalt för att folk skall gå på toaletten, eller växlar till parkeringsautomater. Nej, min Josefine är frisör.
Så varje minut, sekund eller andetag hon har över, så sätter hon sig med datorn, eller Iphonen. Gärna båda i en kombinering. Wordfeud gäller i Iphonen, och facebook, bloggar och allt annat skit i datorn. Hon har blivit så beroende av sin Iphone och facebook, att det inte finns någon minut man talar med henne utan att hon klickar på Iphonen. Jag vet josse att du kommer bli upprörd när du läser detta - vilket säkerligen är om 10 min eftersom du då återigen har datorn i ditt knä. Men det är sanningen. Tyvärr.
Den dagen du har däckat efter förmycket alkoholkonsumtion så skall jag slänga din Mother fucking Iphone (Ja, brudar från Hisingen säger så när de talar om sina Iphones) och sedan skall jag säga till dig morgonen därpå när du vaknar att du likförbannat råkade supa bort mobilen igår.
Det är så det måste bli, för att den sociala kontakten skall återupprättas, och då menar jag fan inte på Facebook.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0