VAFAN LIVET


ALLTSÅ, VAFAN LIVET?!

När man ansöker om ett ICA kort så fyller man i en blankett och sedan ger oss denna blanket som vi skickar vidare så att kunderna får sina ICA kort. I blanketten så måste den som tar emot blanketten skriva kundens personnummer och skriva under så man vet att personen är den som den utger sig för. Inga konstigheter. Detta gör jag med ca 6 kunder varje dag, 5 dagar i veckan. Vilket resulterar i ca 30 st kunder i veckan. Vilket blir cirkus 240 st under min tid på ICA.

Jaha tänker ni nu, vart vill hon komma? Jodå, det skall jag berätta nu. Jag nämnde ju att man skall fylla i Kundens personnummer och bekräfta så att de kan få sina kort. När min kollega idag skrev klart en blankett så asgarvade jag och sa : Men hallåeller, du är ju inte född 51. Hahah! Nej - men KUNDEN är det. Då är det så att jag skall skriva i Kundens personnummer nedan, och inte mitt EGET personnummer som jag fyllt i på varenda jävla blankett!

...............................................


Så, nu går det antagligen runt Ca 240 stycken nöjda, glada, handlande kunder med sina ICA kort registrerade i mitt personnummer. Min chef sa att hon inte varit med om något sådant missförstånd innan. Hum.. nähä? You think? Klartsomfan hon inte har. Då det inte finns någon annan som skulle få för sig att skriva sitt EGET jävla personnummer på en ansökningsblankett. Åh gud hjälp mig.

Till råga på allt - som en fin avslutning på denna brutala dag så spillde jag ut min kopp med vatten över en killes CV som han lämnade in till oss idag. Jag upptäckte givetvis inte detta i tid, utan vattnet luckrade upp all text och har format det till en blå-svart vattenfärgsfestival på detta grumliga A4 papper. Man ser inte ett smack.
Antar att killen kan vinka adjöss till detta jobbet, då ansökan aldrig kom längre än till mina händer. Givetvis, givetvis. Jag ser inte fram emot min karma backburn som jag kommer få av hans förstörda CV. Men det är väl liksom bara att ta. Har man en förbannelse över sig så är detta vad som händer. Funderar bara på om det finns några gränser. Förhoppningsvis finns det. Men jag är fan inte övertygad i nuläget alltså.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0