SOS VÄSTKUST


SOS Västkust. Säger som Silva, jag slänger mig inte med sådanahära ord men - LOL!


Det är ju charmigt, då 99% från programet handlar om Kungshamn/Smögen där man är born and raised. Ett tappert försök till Raised iallafall mor och far. Får tacka för det!

Men seriöst. De lägger på skräckfilms ljudeffekter såfort någon skrapat upp knät. Vid ett tillfälle så fick jag GÅSHUD för att jag skämdes så mycket. Det är väl inte ens i närheten av vad jag kommer få den Måndagkvällen då jag ser mig själv vadklart (peppar peppar). Jag o min kära vän blev givetvis filmade en dag i somras, helt utan drama och Kaos, bara alkoholpåverkade och gående på en båt. Så inga förhoppningar skolas byggas upp här inte. Men skämmas lär man göra, då båten lutar och jag är som sagt berusad och minns att jag gapar lite. (Surprised, anyone?)




DOCK så måste jag säga att jag kommer kolla på SOS Västkust tills den dagen de visar när min vän som hastigt och lustigt gick från att vara superfit till att gå upp ett par kilon förmycket. Vi talar ca 25 KG, tagit av sig ALLA kläderna, och skall hoppa ned i havet från ett tak, råkar ta ett steg förmycket bakåt när hon skall ta sats, och trillar ned mellan sjöboden och en klippa. Kilas fast där, bryter armen och drar axeln urled, blöder och kommer inte därifrån. Varför hjälpte inte hennes vänner henne, funderar ni över nu ja. Fullkomligt logiskt.

Anledningen är att det är ett galler så man inte kan komma in där, och denna stackars tjej som ligger naken, blodig, sönderslagen och FASTKILAD bakom sjöboden kan inte få någon hjälp av dem, då dem inte besitter superkraften att gå igenom stängsel. Det som sker är att de ringer 112, och SOS Västkust får då alltså komma dit och SÅGA ut henne. Spritt språngande naken, med en inte längre så fit kropp. Detta är ju helt hysteriskt förnedrande tänker ni och tar er för pannan. JOJO. Men då har vi inte kommit till delen att SOS Västkust har under sommaren ett filmteam med sig, bestående av Kanal 5. Som FILMAR allt detta, inklusive den natten när de sågar ut henne näck.

Jag VET att jag inte borde skratta, men detta är årets höjdpunkt. Jag svarade inte ens i telefon idag när programmet började för att jag inte ville missa en sekund om detta skulle vara dagen då misären sändes. Det var det dessvärre INTE. Och jag kan inte ens föreställa mig min väns (Jo, hon är min vän även om jag skriver om detta hemska) ÅNGEST som hon bär på, att aldrig veta vilken Måndagskväll som kommer förstöra hennes liv.

Ni som inte bor i Sverige bör kunna se programmet på nätet, och ni som bor i Sverige och som av helt naturliga skäl inte vill missa att se när detta livsöde krossas hos en ung tjej, bör kolla på Kanal 5, varje Måndag KL: 20:00.

NU, skall jag och min otroligt kassa Karma efter detta inlägget gå o lägga oss. Hoppas jag sover riktigt jävla dåligt så jag kan straffas för detta hemska baktal.

G' Night.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0