Walk-in friday


Mm m m. Ligger i vår Liggstol. Alltså en lång mjuk stol som man ligger i och kan ställa in till perfekt höjd. Tror den är sjukt ergonomisk tillråga på allt. Och man känner sig verkligen som någonting av adligt blod när man ligger här i. Har dunktäckte svept om mig och dricker mitt ljuva Nespresso kaffe. Solen skiner ute och än håller plusgraderna i sig.

Igår hade vi en kanondag, verkligen. Det är så ofantligt mysigt nu under hösten med alla löv på marken, mössor och vantar och ett fantastiskt fint Göteborg. Känns så sjukt bra verkligen. Pernilla flög till Cypern imorse. Gött att fara till Cypern, men man kanske skulle vilja göra det utan att vara personlig assistent till någon liksom. Saknar henne redan. Eller just nu saknar jag henne väl inte, för det känns som om hon ligger inne och sover i sovrummet, eller är ute någonstans. Men jag vet att om några timmar när det lagt sig att hon faktiskt inte kommer sova här inatt, så kommer jag sakna henne och börja längta. Märkligt detdär med saknad. Vissa kan jag vara utan i månader, tom. år utan att sakna. Och vissa kan det gå några timmar så längtar man ihjäl sig.

Idag skall jag få ordning på vår Walk in closet som vi har belönats med. Kommer bli så fantastiskt när allt är klart och gjort och fint. Justeja, det är ju fredag idag. Glömmer bort vilka dagar det är. Känns som om det är helg på vardagara och vardagar på helgerna. Dagarna smälter liksom ihop. Nej, nu får jag väl ta tag i garderoben så Pernilla blir stolt över mig när hon kommer hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0