I want a keeper


Min moster är 15 år äldre än mig, min gudmor och världens snyggaste. Påriktigt alltså.
Hon har ett sjukt hus, ett fantastiskt jobb (som har ett rött, ovalt kylskåp på kontoret där det finns Öl och Vin att ta - närman vill) de underbaraste barnen och - den snällaste mannen på jorden. Och den bästa guddottern då givetvis. (Vilket var jag om ni glömt vad det stod på första raden).

Hon har under hela sitt liv, eller aa.. fram tills hon träffade sin fotbollsspelande make för 12 år sedan. Alltid varit ute på krogen. Hon beskriver det som om hon bodde på krogen. Hon kända alla, gjorde allt och var en riktig klubb-tjej. Hon har dejtat kändisar högt o lågt och ja, hon har alltid varit en It-tjej alltså. Hur som haver så gav hon mig för något år sedan ett tips. "Gör allt du kan, allt du vill. Var med alla män du vill vara med, men när det väl gäller så skall du inte ta de personerna som du innan varit med. Du skall hitta den snällaste mannen och stanna med honom"
En mes tyckte hon. Inte för att hennes man på något vis är en mes, men han är så ofantligt snäll. Han påminner dock mycket till sättet om Alex i Solsidan, men Roger - som han heter är jävligt cool och har gjort och vet mycket. Samt att han är polare med hela fotbolls-Sverige.

Klockan 22:30 var jag hemma hos min moster, hennes man och mina kusiner i Mölnlycke idag. Jag slutade 22:15. Detta beror på att klockan 20:00 så klev Roger in på mitt jobb.. Satte sig i Caféterian med en bok, och höll mig sällskap och väntade på mig tills klockan blev 22:15 och sedan körde han mig hem till dem. VILKEN MAN GÖR NÅGONTING SÅDANT? Han tyckte det var en självklarhet att han kunde vänta på mig i 2h och 15min eftersom han ändå skulle handla. Och affären ligger 2 min från deras hus egentligen, men han väljer att åka till MIN affär och vänta. Det är så sjukt snällt så jag vet liksom inte vad jag skall säga. Det är ju endast föräldrar som gör så annars. Men eftersom jag ingår i familljen, så gör han sådant. Och det var idag jag fattade det:

Hon har så jävla rätt! En snäll kille, som gör allt för dem han älskar, och som verkligen inte vill någon något ont. Sedan är det ju ett plus att han ser bra ut också, vilket Roger gör. Så, åt helvete med alla tatuerade män som är spännande. Jag vill ha en snäll kille, som bara är snäll och rolig. Och vettig. Sedan får han ju ha tatueringar också.. givetvis, men han skall vara snäll. Alltid.

Så nu skall jag leta efter en snäll man, som alltid ställer upp. För det damer - det är en keeper.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0