Still on the floor


Har precis promenerat ner till Linnégatan för attt besöka Systembolaget. Jisses vilket myller av folk. Det är ju faktiskt lönehelg, fredag och dessutom så stänger dem kl 18 så det var väl inte så konstigt. Tog det jag skulle ha - dvs 3liter vitt vin. Dricker hellre rött när jag sällskapar, men när jag skall ut så är det alltid vitt nuförtiden. Tror jag fördrack mig på det på Madeira.. under 2008, 2009, 2010 och 2011. Så jag ser liksom logiken i att ha gått över till vitt igen. Mia står på tåget från Kalmar. Japp, står. Hon och 30 pers till som inte vill lägga ut pengar för att reservera en sittplats och endast hoppas att det inte kommer vara fullbokat. Typiskt studenter skrev jag till henne. Sara, jag är ju också student fick jag tillbaka. Hon funderade dock på att ge bort sin deo hon har i väskan för att en man luktar så mycket svett där hon står. Jag avrådde henne att göra det, om hon inte ville komma till Göteborg med ett blått öga. Så både Pernilla och Mia anländer till Göteborg vid 20-tiden. Som jag har längtat! Kommer bli så upp över öronen trevligt i helgen.

Mmm. Just nu sitter jag på golvet igen och dricker mitt vin. Måste erkänna för Mia att jag öppande den utan att hon sa att jag fick. Hon var nämligen väldigt klar med att hon behöver mycket vin efter att ha stått stående på ett tåg med svettlukt i 3h.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0