Stereotypen av Göteborgaren


Vaknade med ännu värre halsont och snuva, har tillråga på allt lyckats framkalla en hosta också. Igår låtsades jag som om jag var frisk hela dagen, och det gick galant. "Aha! Det är därför du aldrig blir riktigt frisk ju!" Sa Pernilla nu på morgonen. Might be.

Plingade nyss på dörren "God morgon, God morgon! Det är jag som skall fixa frysen" Så himla stereotyp Göteborgs snubbe. Vilken typisk fras. Allt på ingrodd Göteborska och ett leende från öra till öra. Man kan liksom inte låta bli att bli kär i varenda supertrevlig Göteborgare, för att dem just är - supertrevliga!

Fryskillen bad mig nyss komma ut i köket för att kolla på frysen, och han förklarade lite om värmeslingor osv. Eh.. okej. Jag förstår nog säkerligen frys-termer. Sedan bad han mig att visa honom proppskåpet. Japp visst. Där är jag ju så ofta att jag kan peka ut det. Eller inte. Efter en kort tids letande så hittade han det själv. Jomenvisst skall det behövas en fritt främmande man för att hitta proppskåpet i huset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0