SMHI



Mmmm.

Sitter i Mölnlycke i min Mosters hus. Sitter skräddare på stolen med en Take-away pasta i knät.
Flydde direkt efter jobbet. Kände att det var en nödvändighet för att hålla mig nykter ikväll.
Hemskt tänker säkert många, smart tänker jag.

Idag har det varit 20 grader ute. Hajjar ni eller? 20 celsius. Det är inte alla år det är så höga temperaturer i Oktober i Sverige. Okej, 1:a Oktober, men det är ju iallafall Oktober. Fortsatt sjuk dimma i Göteborg. Man ser inte ett smack.


Känns som om detta inlägget precis förvandlades till en väderprognos från SMHI. Så slutar nog här.

Påtala om väder. Min vän Emelie hade bra skumma saker för sig när hon var yngre. Varje dag klippte hon ut morgondagens väderprognos och klistrade in i en bok, så när morgondagen kom så öppnade hon boken, gick ut och kollade vädret och checkade av om det blev så dem sa att det skulle bli. Rätt märkligt ändå för ett barn? Tror det gömmer sig ett sjukt kontrollbehov inom Emelie.
En annan sak hon gjorde var att adressera ett brev till Kronprinsessan Victoria. I brevet lade hon 4 kronor som hon tyckte Kronprinsessan kunde få. Hon fick tillbaka brevet med pengarna i. De 4 kronorna behövde tydligen inte Victoria. Jag undrar om Emelie köpte alla sina vänner för 4 spänn, eller om de fick nöja sig med lägre summor för att hänga med henne.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0