Rasistkortet



Alla människor kan vara idioter.
Svenskar, Kurder, Islänningar, Britter, Bosnier och Etiopier. Men alltså, när man träffar en Bosnisk kvinna som är asarg för någonting som man tyvärr inte kan hjälpa henne med, För att sedan dra rasistkortet. Då blir jag så jävla förbannad. Igår så kom det in en Bosnisk kvinna på jobbet. Vi hade stängt men hon vägrade gå. Hon börjar skrika om att hon fått hår i sin köttfärs. Köttfärsen var inte ens köpt hos oss. Men detta vägrade hon erkänna och börjar då med "Bara för att jag är utlänning så ljuger jag??!" Ehm.. nej. Men detta är inte vårat märke. "Så bara för att jag är utlänning så vet jag inte vart jag handlar??!" Ehm.. nej. Men den är inte köpt här. "Så bara för att jag är utlänning så får inte jag handla på ICA??!" Ehm.. Nej. Men du har köpt denna köttfärsen någon annanstans. "Jag skall köpa klorin nu" Det är tyvärr stängt. "Så hade du aldrig sagt till en vanlig svensk" EH, JO. Eftersom det var 10 minuter sedan vi stängde så gäller det för ALLA människor, oavsett ursprungsland.

Jag fick tillslut låta henne köpa sitt jävla klorin ändå. För att ens kunna komma ifrån jobbet. Alltså - jag FATTAR inte hur det kan vara så lätt att dra rasistkortet för alla situationer man inte får sin vilja igenom på. Det är kränkande för alla invandrare när vissa gör så. De gör sig ju själva till offer. Jag tycker att Sveriges invandrarpolitik är värdelös. Vi tar in folk och tycker vi gör ett bra jobb när vi placerar alla på små små ställen i grupper, och sedan inte gör någonting med dessa människor som besitter så mycket kunskap. Men att de lär sig sina Rättigheter när de kommer över gränsen, det är en självklarhet. Men de tycks glömma bort sina skyldigheter.

Jag har otroligt många vänner med icke svenskt-ursprung. En av mina närmaste vänner är från Bosnien, och jag måste säga att hon är en av få, som inte har dendär Kaxiga "Jag skall ha vad jag säger, annars är du rasist-attityden" Jag blir så jävla trött! Man kan inte betee sig hur man vill, även om man är från ett annat land. Det är ju bara vanligt vett.

Helvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0