O sonho


Home sweet home.


Skulle sluta kl 22 idag, men fick förmånen att gå klockan 20:30. Riktigt gött.
Tänkte steka upp lite Tacos, men insåg snabbt att jag är påväg in i ett tungt beroende. Då jag redan ätit Tacos 3 dagar på rad. Så, det fick bli hemmagjord müsli och youghurt. Funderar på om man skulle unna sig ett glas med rött såhär i min ensamhet en fredgagskväll. Har pratat med min kära mor sedan jag gick från jobbet och hon har hållt mig sällskap på Göteborgs spårvagnar som är knökfulla med salongsberusade, peppade ungar i 6 000kr jackor. Precis så det skall vara en Fredag i stan vill säga. Vi lade på när jag kom in i lägenheten, så hon visste att jag kom hem safe. Tror aldrig man slutar oroa sig som förälder.

Har tänt massa värmeljus och satt på skön musik. Det regnar ute. Vet inte riktigt vad jag mer skulle kunna önska mig för tillfället. Förutom fred på jorden och allt detdär andra som jag alltid önskar. Lampan kastar blomstermönstrade skuggor i hela vardagsrummet på väggar, tak och golv. Det är kolsvart ute men tänt i alla fönster. Det är så fint. Riktigt riktigt fint. Detta var precis det jag önskade mig när jag bodde på Madeira. Ett regnigt höst Göteborg med Avenyn, Linné, vin, spårvagnar och tumvantar. Kan man säga ett en dröm gick i uppfyllelse? Kan det vara så enkelt tro. Oj, känns häftigt när man tänker på det. Även om jag vart med om det innan jag flyttade utomlands, så känns det mer speciellt nu. Mer äkta. Mer by heart liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0