Morgon


God morgon, god morgon!


Idag är jag barnvakt alldeles ensam till min 3åriga kusin Axel. Världens mysigaste är det. Det är så givande att spendera en hel dag med en liten glad och mysig kille som Axel. Han är så nöjd med allt och tycker allting är "Så roligt att jag svimmar" som han säger - helatiden.

Nu på morgonen är det ganska enkelt att passa honom. Han vill såklart spela TV Spel och vi drar igång Star Wars när klockan blivit halv åtta. Han är The Emperor, och jag är självfallet - Princess Leia. Utan att få välja själv.
När han tröttnat på Star Wars så spelar vi Batman. Axel är Batman, och jag är Robin. Försöker under spelets gång förklara att Mannen med läppstift heter Jokern, och inte heter "Hon med läfftift som är en dum kille" som Axel kallar honom.

När han är inne i TV spelet så går jag ned och äter frukost till Nyheterna och läser morgontidningen.

Lätt barnpassning sker under Elektronikens vakande öga. TV Spel.



Axel är fantastiskt självgående på morgonkvisten...

...Och det är jag också.


Idag kommer Pernilla till mig i Mölnlycke för att fika och vara med mig och Axel! Jag hade egentligen tänkt åka till Vara igår, men då barnpassning behövdes så tänkte vi att detta var ett mysigt alternativ. Skall påminna henne om att ta med min Ipod som legat i Vara ett tag nu, så jag kan gå ut o promenera på dagarna och höra annat än skrikande barn och bilar som kör förbi.

Satt på Winnerbäck nu, som spelas i hela huset. Jag älskar mornar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0