La familia


Igår blev jag hämtad från jobbet av inga mindre än mina kära familjemedlemmar. Hem till huset i Mölnlycke och vinflaskorna öppnades, maten lagades till toner av Lundell och sedan spenderade vi resterande av kvällen i soffan tillsammans med min släkt. Så. Himla. Fint.

Jag blir verkligen uppriktigt lycklig över dessa stunder. Det är så otroligt viktigt att hela familjen samlas och talar om livet. Vårat liv ihop, allas liv separat. Finns givetvis mycket synpunkter på Lorentsson sidan (Mammas sida alltså) och det är bra. Alla har alltid hundra argument om saker, men vi tycker oftast likadant (en gemensam gen gällande människor och omvärlden). Politiskt och socialt. En bra hörnsten för en trevlig kväll vill säga. Idag har vi lekt lekar, grejat i trädgården, lagat ännu mer mat och  gått på promenader. Precis så som en helg skall vara. I närhet av sina nära och kära.

Vilken fantastisk familj jag har, på alla sätt och vis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0