I ♥ my apartment


Vilken förtjusande morgon man vaknar upp till. Jag och Pernilla låg och kollade på Broen igår i soffan invirade i dunktäcke efter en måltid av vår huvudrätt - Tacos. När båda insåg att vi knappt var vakna längre så hasade vi oss in till sängen. Klockan var 22:45 faktiskt, och Pernilla har snittat på 2h sömn det senaste, och jag på 6. Så vi kände oss berättigade till denna tidiga säng-gång. Bestämde oss för att ta en sovmorgon, och klockan 07:12 låg jag och stirrade i taket. Men tvingade mig själv att ligga kvar och när jag sedan slog upp ögonen igen så var klockan 10. 11 timmars sömn är inte fyskam för oss två. Tror det aldrig händer faktiskt. Pernilla sover ännu, så jag antar att hon behöver det.

Jisses vad vi trivs i vår fina nya Lya. Igår stod vi i vårt stora kök och lagade Tacos och lyssnade på Radio. Har en sådan känsla av lugn över mig sedan vi fick lägenheten. Det är liksom svårt att beskriva. Men vi har en fin lägenhet i det absout finaste området. Vad skall man säga liksom? Sweet deal.

Har precis gett mig på att läsa instructionsboken för Nespressomaskinen. Var faktiskt svårare att välja smak på kaffet än att fixa med den. Men så mycket jag älskar kaffe så var det kanske en självklarhet att jag skulle knäcka Nespressomaskinen på en sekund. Nu vaknade min älskade Pärla och vi skall bege oss ut i solen på en promenad i till stan för lite frukost. Min klocka på datorn står fortfarande på 10:00 fast den egentligen är 11:00.

Känns som om man bör ställa om den nu efter 5 och en halv månad i Svearike. Fast det finns ju viktigare saker att göra. Typ som att fika.

Ha en fantastisk dag!

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0