Hoppas på Måndag


Jag gillar Måndagar. Det är liksom ett jävligt tydligt tecken på att man överlevt helgen.


Juste ja, jag glömde ju nämna för er gamla Madeirianer att jag träffade Patrik Rosario igår och Sara Stenström. Sara var med på tjejfesten och Putte mötte upp oss senare. Riktigt kul! Putte och Pernilla fick ses igen, vilket dem inte gjort sedan November 2008. Båda kom ju ner till Madeira ihop. Och båda var superglada över att få ses igen.

Nu sitter jag bara här och hoppas att dagen skall gå över. Är supertrött men vill kunna sova djupt hela natten så pressar mig själv till att vara vaken lite längre. Funderar på varför jag alltid får sådant Mamma-behov när jag är bakfull eller har ångest. Alltid. Varendagång vill jag ha mamma runt mig när jag har druckit. Imorse var det första jag gjorde att sms:a mamma och fråga om hon inte kunde komma till mig idag. Hon kommer dock imorgon istället, men det var ju inte så mycket till tröst idag. Så dagen har spenderats i sängen med Pernilla och Maria, skrattandes åt alla cirkuskonster som utövades inatt.

Nej, nu skall jag faktiskt sova så det snabbare blir Måndag. Och imorgon börjar mitt och Pernillas livs-vaka. Dvs ingen jävla sprit och inga andra dumheter. Nu blir det lun och skönt i November med enkelt mys med te och inte en droppe tequila skall passera dessa läppar. Nix.

Önska oss lycka till. Det lär behövas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0