Frost


Imorse när jag vaknade, så var det Frost på utsidan. Minus 3 grader klockan 06:00. Det är inte klokt! För 12 dagar sedan var det 20 grader. Klimatet har drabbats av en rejäl slänga Borderline. Idag är jag ju ledig. Jag brukar inte stiga upp KL 06 en ledig fredag. Men när en liten 3 åring kryper ner under täcket,  och stirrar med två gröna ögon 1 cm från mitt ansikte och andas med tunga andningar så har man inget annat val liksom. Man VILL ju bara gå upp och påbörja en ny dag med den lille krabbaten. Idag har vi spelat Star Wars, kollat på Rio, Pingu, En debatt gällane Håkan Juholt (Axel var inte nöjd), så vi fortsatte med att studsa studsbollar, spela in videoklipp, spela bandy, bordtennis och nu kollar han på Lego-filmen.

Men seriöst - frost? Linus sa igår att det blir ett vulkanutbrott på Kanarieöarna snart. Och jag känner- hellre det. Med en kall Coral i handen och varmt hav. Mm!
Men visst är vintern superfin. Det är den. Särskilt i fint sällskap. Vilket jag har dagligen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0