Det är så det är nu liksom



Holy Sunday.



Legat och läst en bok i soffan idag och myst med katten i huset. Lekt lite med lera, spelat TV spel och fikat hos morfar. Jag och min moster avrundade kvällen med ett glas rött och ett snack om livet. Om kärlek, vänskap och om måsten. Ämnen som endast skall bli berörda i närhet av en flaska fint rödvin på bordet.

Inser att man måste låta livet ha sin gilla gång ibland. Man kan inte skynda på allt, man kan bara göra det bästa av det man har. Fick ett sms av en man i somras där han skriver om sina känslor för mig, och vad han känner. Han avslutar med; Det är så det är nu liksom. Tänker ofta på den meningen, det är så det är nu liksom. För han har rätt, angående allt detdär. Man får liksom ta det. Det finns inga garantier för hur jag känner imorgon, och jag kan inte vara mig själv berättigad det jag kände igår. Jag vet bara vad jag känner nu, och det är det enda som spelar någon roll idag. Det är så det är nu liksom.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0