Äntligen Rödvins Lördag

Igår var jag hemma hos min vän Jennie. Världens sötaste tjej. En av mina äldsta vänner. 16 år har vi känt varandra i. Jennie var ju hon som gifte sig i somras. Hon och hennes man Mattias bor i hus, dem har köpt ett hus. När middagen var uppäten och rödvinsflaskan tom igår så bäddade Jennie senare ner mig. Bokstavligen. Jag låg i hennes hus, och tittade på de inramade bröllopsfotona på väggen. Herregud vad vi lever skilda liv. Jag kan inte ens se mig som gift, även om jag givetvis vill det någon dag. Vill baka bröd när jag går hemma med mina barn, köpa fina mössor och vantar när vintern smyger sig på, och vara så trött på Spöket Laban och Pingo att jag får fnatt. Men just nu - nae, no can do.
Jag somnade så himla skönt och sov nästan hela natten utan att vakna. Kan bero på pillrena som Jennie gav mig innan hon lade mig. De skulle vara bra för min hals och förkylning sa hon. Pernilla och Josse sa nu att det kan ha varit sömnpiller som min vän gav mig, men jag skall fortsätta leva i förnekelse och be om samma piller när jag kommer dit igen i veckan.

Imorse gjorde Jennie frukost till mig och har  verkligen behandlat mig som den drottning som andra tyckts ha glömt bort att jag är. Hon är verkligen en bra tjej, och jag kände någonstans att det är lite synd att Jennie är gift. Jag hade nog kunnat tänka mig henne till äkta hustru annars. Men det tåget har passerat och jag får fortsätta min jakt i singeldjungeln.

Nae, nu ligger vi här i Josses lägenhet och tar det piano. Jag dricker en cola light och de Pernilla slökollar på TV, och Josse Iphonar (Tror man kan kalla det så nu). Skall lägga ifrån mig datorn för jag börjar inte förrän klockan 16 imorgon. Fasen vad kul det är på ICA. Tur är väl det, vettekatten vad jag hade gjort annars. (Åkt till Dubai, gått i mjuka tofflor och äktat en prins antagligen)


Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0