Upd8t


I know, it's been a while. Men jäklar vad jag sover. Och när jag inte sover så jobbar jag, eller kollar på SoA, eller bara umgås med Pernilla. Idag är det 20 dagar utan alkohol. Vet att man egentligen inte borde skryta om det, vem som helst går 20 dagar utan att dricka vin, men ja. Det känns ganska stort faktiskt. Tyvärr.
Calle sa att det var en fasansfull idé att inte dricka någonting alls. Han säger att det kommer skada min lever om jag inte dricker någonting på en månad, och helt plötsligt går ut. Han har sagt mycket smarta saker nu det senaste, så jag är lite rädd att bara vifta bort detta. Hur som haver. Det känns SKÖNT! Har inte umgåtts med någon annan än Pernilla av mina vänner på 18 dagar. Jag vill ju gärna, men ingen skulle tycka att jag var något kul sällskap. Käkar nyttigt och dricker ingenting. Vem vill hänga med en sådan egentligen? Man vet ju själv liksom. Och enda anledningen till att Pernilla står ut är för att hon själv gör samma sak.

Imorse kom Pärlans föräldrar på Kaffe till oss. Riktigt mysigt. När de gick så sa jag till Pernilla att det känns som om jag är hennes tjej, och mina blivande svärföräldrar precis gick ut genom dörren. Hon instämde. Men what to do liksom. Vi ses inte när vi jobbar, men direkt när jag kommer ut från mitt jobb så rings vi eller sms:ar tills jag kommer hem. Här om dagen sa jag: Vi kanske skall lägga på nu då.. eftersom vi ses om 20 Sekunder. Då insåg jag liksom hur långt gånget det är. Dock så gör det mig ingenting. Jag stormtrivs i ensamheten, och visst vill jag träffa mina andra vänner men det är rätt skönt att bara ladda batterierna och stänga in sig. Välbehövligt inför December månad iallafall, då jag kommer träffa mycket kära vänner och vara ute.. mycket, mycket.

Valde att jobba under julen. Julafton. I KNOW Right? Men somsagt, det var ett aktivt val och jag ångrar det inte en sekund då vi skall fira jul i Göteborg, då större delen av min familj bor här, samt att jag är ledig på Nyår då och antagligen rör sig skutan mot OSLO och ett välkomnande av 2012 där med goda vänner. Fint fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0