Tack som fan morsan!


Fick ett riktigt psykbryt förut. Har större delen av dagen letat resor till Madeira så jag får det bokat snart. Så My inte får en hjärnblödning. Men hittade - NADA. Eller jo, jag hittade 6 000 och 5 000 kr resor. Med sisådär mellan 3 till 5 byten. Bäst var det om jag tog TÅGET till Stockholm för att åka därifrån till Tyskland, och sen Lisabon o sen Madeira. Men jag har ju för länge sedan insett att jag inte skall ha några byten när jag flyger utan vuxet sällskap. Jag är för duktig på att fucka up helt enkelt, och bli distraherad. Jag gick nyss av min spårvagn en hållplats innan min egen just för att jag satt djupt förankrad i om mannen framför mig som stickade säljer det han stickar, och om han började sticka när han möjligen satt i fängelset, eller om han alltid stickat. Ja, och vips så sprang jag ur vagnen - på fel hållplats.

Det jag ville komma till är att det inte fungerar med byten för mig, jag är alldeles för vimsig när det gäller sådant. Det fanns ju flyg från Köpenhamn som jag åkt med innan, men det betyder att jag måste ta 2 extradagar ledigt för att kunna åka därifrån under de tiderna. Vilket inte är någonting jag tänker göra.
Så, jag bröt ihop. Sket i det. Tänkte inte åka.

Ringer mamma 600 gånger, hon svarar inte. Ringer brorsan och frågar vart mamma är, hon är här i stan på ett möte. Mamma ringer upp. Jag skriker ut att jag inte skall åka till Madeira för att det inte finns några bra flyg.

Det slutar med att min älskade ÄLSKADE mor fixar en resa till mig som kostar 995:- och som går DIREKT från Göteborg till Madeira. Inga byten, ingenting. Och det betalade hon 995:- för!!!! Tur o retur alltså. Ja, hon bokar den till mig. Och allt är fixat på en millesekund.
Jag kunde inte tro det. Hon kan kan fan allt den kvinnan. Hittar det mest omöjliga i de omöjligaste stunderna.

Så, here I am. En Madeira resa rikare och inte en penning fattigare.
Ringde My för att berätta om den underbara nyheten och jag möts av ett vrål.

MEN VAAAAAAAAAAAAAH!! VAFAN! Jag pröjsade över 3 papp för min resa och jag flyger i 9h och har 3 byten!!!

My tyckte jag kunde fått ett psykbryt innan så min mamma hittade en sådan TOPPEN RESA till oss båda. Jo, jag kan förstå sorgen i att åka över 2000:- dyrare, samt 4h längre och mellanlanda.

Kan ju endast säga att jag gjorde.. att mamma gjorde.. ah, det blir väl faktiskt jag, som gjorde ÄNNU en sweetdeal i livet. YEZ!  7 December landar jag (förhoppningsvis) på Madeira Aerporto. Så. Jävla. Gött liksom.


TACK SOM FAN MORSAN!


Kommentarer
Postat av: Mickan

Kan inte fatta att du tänkte skita i det :(

MEN FYFAN VA AWSOME DIN MOR ÄR! gött, de måste hon ha trollat fram juu

2011-11-10 @ 13:21:17
URL: http://michaelan.blogg.se/
Postat av: madeleine

Fan vad trevligt saris. 7e alltså. Gött.

2011-11-10 @ 20:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0