Slanga Luft



Vid 20-tiden så fick min kollega reda på att det var några som hade försökt slanga bensin från hennes bil på Personalparkeringen men blivit påkommna och fick sticka därifrån snabbt utan sin dunk. Bensinen blev tillbaka slangad och min kollega var otroooligt upprörd över detta och ville åka hem. Det kan vara såhär att jag inte förstår vikten av att bli av med bensin, för att sedan få tillbaka den för att jag har ju som bekant inget körkort.
Men alltså.. gör inte själva grejen att man får tillbaka bensinen så att man inte längre känner sig sådär hemgångs-upprörd? Jag menar, det var ju inte något personligt trauma som att hon blev slangad på blod eller något sådant. Men nej, hon var superdeppig. Och ni vet hur det fungerar när en person i en grupp på 10 medelålders kvinnor blir deppig? Då blir ALLA deppiga. Det är som ett kedjebrev liksom. Alla skriver under på deppigheten och så står man där med armarna i kors. Att jag poängterade att hon fick sin bensin tillbaka det var inte ens någon som tänkte på. Utan Herregud vad jobbigt att den faktiskt inte varit i tanken helatiden, den har varit utanför tanken och sedan tillbaka igen. Inte en droppe spilld, men humöret i botten.

När det gått en stund så tänkte jag att deppandet var över, så jag tyckte det skulle sitta fint med ett skämt, men ändå inte för grovt då man aldrig vet hur reaktionerna blir efter ett sådanthär trauma. Så jag sa. "Ah.. och jag som tänkte skaffa cykel nu också. Men det kan man ju inte göra. Man vet ju aldrig vilken dag dedär ligorna är framme och har gått på min cykel. Man vill ju inte upptäcka efter ett hårt arbetspass att någon har slangat min cykel på LUFT."

Inte en jävla min rördes.

Inte förrän i omklädningsrummet 2h efter så sa en av damerna "Ja, och detdär med Cykeln Sara, hah. Det var roligt - där fick du till det. Slanga cykeln på luft"
Denna gången var det jag som inte rörde en min. Det tog medelåldrarna 2h att sluta sörja detta och inte förrän efter att dem var officiellt utcheckade från arbetsdagen så kunde de dra på smilebanden.

Tydligen så skall man sura över spilld bensin - även om man får tillbaka den. Och jag funderar på exakt när min arbetsplats blev slangad på humor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0