Skjut inte, jag är student.


Fredag, Klockan är 06:58 och jag är ledig. Sovit i princip ingenting inatt - igen. Fattar inte. Kan inte sluta tänka på stuff, var precis likadant iförrgår, men igår sov jag så sjukt gött. Pernilla också, då hon sovit på en nätverkskabel hela natten utan att märka av det. Hah!

Har nog varit helvaken sedan klockan varit 05. Och kanske fått någon timme innan dess. Kollade sista avsnittet på Broen igår och det gjorde mig lite rädd hur oberörd jag blev av de grand finale så att säga. Förrhoppningsvis så har de misslyckats med att göra det rörande, eller så är det jag som införskaffat ett cold heart såhär på senare tid. Hoppas på dåligt avsnitt.

Pernilla sitter här på sängkanten fullt påklädd med mössa o allt och väntar på att få gå till jobbet. Jag avudas henne nästan. Jag är så trött att det är suddigt för ögonen och känner huvudvärken komma smygandes. Idag skall jag shoppa. Shoppa, shoppa, shoppa på min lediga fredag. Lönefredag. Sedan kommer Mia klockan 19, då hon spenderat 6h på en buss för att käka Tacos med oss ikväll. Det är alltså längre tid från Kalmar till Göteborg än det tar för mig att flyga till Madeira om 13 dagar. (Trettondagar?) Eftersom hon flyttat till Småland så måste man bli snål, vilket Mia har blivit och då bokar man inte ett tåg i förväg för att garantera plats. Nej då väntar man tills sista sekunden. När det inte finns några platser längre så svär man i telefonen till sin bästa vän och förbannar SJ för att resorna är slut. Änna ingen idé att säga till en arg student att det är dens eget fel, de tror de är odödliga förutom i Tentasalen. "Jag är student, jag skall äta för halva priset". "Jag är student jag skall köpa denna för rabbaterat pris." "Jag är student jag får bli hur full jag vill för jag har ingen föreläsning denna veckan" och tydligen "Jag är student jag behöver inte ens beställa tågplats, jag skall med ändå." Jag undrar om en student hade skrikit ut i ett skottlossnings drama "Skjut inte, jag är student." Något säger mig att det snart är där studenterna är med deras hybris.

Denna nysnåla studenten har nu fått se till verkligheten och har fått beställa plats på en buss som tar 6h istället för tåget som tar 4h. Det som gjorde fröken student ännu nöjdare är att mitt telefonnummer porterades inatt ut till en annan operatör, vilket resulterar i att jag inte kan ringa någon, och ingen kan ringa mig då jag inte har fått något SIMKORT av den nya operatören. Helt jävla genialiskt tycker jag. Helt jävla genialiskt.

Nu är jag ganska rastlös. Funderar på om jag skulle gå på en promenad och sedan gå till affären. Klockan är ju ändå 7 nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0