Övermod


Här om kvällen när vi var och köpte take-away kaffe så säger tjejen i kassan efter vi har betalat.

"Jag måste bara få fråga en sak......"
PRECIS då så börjar mitt hjärta slå fortare, adrenalinet rusar och jag känner en klump i magen. Vadfan kan hon vilja fråga.
Var det ni som gjorde detdär, Är det du som är dendär tjejen, Visst var det ni som ställde till med detdär.. Ja listan är lång över vad hon möjligtvis skulle kunna tänka sig fråga.
Jag håller andan och klämmer ur mig ett "Mmmm visst..."
Hon säger: "Vart har du köpt detdär Läppstiftet, det är så otroligt snyggt."

När vi kom ut från Cafeét så andades jag ut och sa till Pernilla: FYFAN vad nervös jag blev.
Trodde inte Pernilla hade märkt någonting, men hon hade delat samma känsla av klump i magen och höjd puls. Hon var alltså också helt säker på att det skulle komma någonting negativt ur denna fråga som kassörskan tänkte ställa. Vi snackar om det ett tag, och jag inseer. Herregud vilken hybris vi har. VARFÖR skulle hon fråga det?

Vi har alltid snackat om att vi skall bli kända, och tror det med all säkerhet fortfarande. Jag är Övertygad om att jag kommer bli känd. Men jag är ju inte riktigt känd...ännu. VARFÖR skulle bruden fråga oss om det var vi som gjorde en grej, eller om vi verkligen var vi. Jag vet inte, men jag vet att två stycken tjejer i Centrala Göteborg måste komma ner på jorden igen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0