Madre in town


Imorgon kommer min ÄLSKADE mor och hälsar på en stund! Helgen skall spenderas i stan för henne o snubben hon kilar stadigt med, samt med min moster o hennes man. Alla skall bo på hotell och leva loppan hela helgen. När mamma berättade detta så blev jag jätteglad och utbrister " Men jaaa, hotell! Och jag är ju ledig hela helgen - Jaaaa!" Mamma drog ett djupt andetag och säger: Sara, älskade, älskade gumman.. du FÅR inte följa med. Detta är bara för mig. Jag visste varken in eller ut. Vaddå, skall min mamma bo på hotell och skall hon sitta ute o dricka vin o käka mat och shoppa utan mig? MIG? Hennes dotter. Uppenbarligen var det så och jag fick inte vara med. Känns jobbigt att mamma har ett eget liv när man är så van vid att det cirkulerar runt mig.. oss.. tja.. mig. (Jaja Silva, save predikan for later)

Men jag är så glad för hennes skull. Hon är värd varenda hotellvistelse i världen... utan mig. Hon kommer ju hit en stund imorgon, plus att jag skall möta upp dem för en liten sväng på stan senare på kvällen. Med ett äpple i handen.. för det är ju nästan som Cider som min moster sa..... Mmmvisst.

Nästan så man looking forward.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0