Leg. före ligg.


Min kära väninna råkade ligga med en snubbe en helg nyligen. Helt OK givetvis. Vill man så skall man, simple as that. Problemet - ja, det blev självlart ett problem av detta också. Som alltid. Problemet var att killen utgav sig för att vara mycket äldre än har egentligen var. Snubben var alltså 19 år. Nitton. Vilket inte är en ålder som man som tjej är jättesugen på att testa i sängen. 20, 21 visst. (Ja, jag har lagt detdär med äldre män åt sidan sedan en traumatisk upplevelse i somras. Yngre män är mer safe.) Men 19! Jag tappade hakan när hon berättade detta, ja hon räknade ut det helt själv gällande en lögn som han drog. Som inte var sådär jättegenomtänkt, men som givetvis ingen tänkte på under alkoholens rosenkantade väg hem. Hon drog alltså över en kille som var 19 år, och han lurade henne. HUR kan man göra så!!? skrek jag ut. Sen gick det sakta upp för mig. Men så har jag gjort i hela mitt liv. Jag säger ju alltid att jag är äldre än jag är, och har gjort sedan jag vart 13 för att få ligga med äldre killar.

Men nu, helt plötsligt så känns det inte okej längre. När man inseer att folk som inte ens får gå på systemet själva lurar en kvinna i sin bästa ålder, bara för att ligga! Shit. Till och med jag känner mig bedragen å hennes vägnar.
Det är ju görläskigt. Måste man börja legga folk innan men ligger med dem nu? Vill ju inte gärna hamna i säng med någon som tar studenten till sommaren liksom. Obehagligt! Jag behöver ju dock inte oroa mig då jag har lagt ned allt detdär med sex - fullständigt. Det lockar mig liksom inte längre. Svacka? Nej. Jag vill helt enkelt inte ligga med massa killar som det ändå inte kommer bli någonting med sen. Jag vill ligga med EN kille, en endaste. Och ingen annan.

Det beror inte på koffeintabletterna, eller kosten, eller någonting annat. Jag går gärna GÄRNA ut och dricker och dansar och snackar med män. Men där gå min gräns. De följer inte med mig hem, och jag inte med dem.

Frid och fröjd. Alla nöjda. Typ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0