Jungmansgatan SPA Day


Imorse kom min moder förbi med hennes delikata Fisksoppa. Finns ingen så vitt jag vet som gör så god fisksoppa som hon gör. Tänkte att jag fick unna mig lite utav den nu när det ändå är helg och jag har zero plans.

Frågade min mor vad jag skulle göra idag, förutom att äta fisksoppa och hon sa: SPA Dag. Bjud över dina vänner så har ni lite Spa med god plockmat och vin, ansiktsmasker, hårinpackningar och härlig musik. Jag gjorde som hon sa, men skippade den goda plockmaten, vinet och vännerna. Tog ett långt bad med peeling och hårinpackning, Smörjt in mig i brun utan sol och målat om tånaglarna o fingernaglarna i rött. Lyssnat på Edith Piaf och Herr Sinatra och bara njutit.

Det är grått på utsidan och dimmigt. Perfekt dag för en Spa Dag. Nu skall jag ligga här i sängen och läsa lite och dricka te. Precis vad jag är värd.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0