In Time





Igår efter jobbet så gick vi på Bio. Bergakungens sal, självfallet. Där valde vi filmen In Time med Justin Timberlake. Bra film, men alltså... JÄVLAR vad stressad jag var när jag gick därifrån. Jag och Pernilla skakade typ för man var så sjukt stressad. Den filmen kan verkligen beröra en, och få en att överblicka vad man gör av sin tid. Känner typ panik och ångset. Vad skall jag göra av min tid på? Inte på ICA iallafall, det är ju jävligt säkert. Skall man hoppa på ett flyg o dra, eller skall man bara sitta med sina nära o kära resten av livet, eller skall man skriva ett brev till den man tycker om att nu räcker det, nu satsar vi på detta. Bara för att inte spilla onödig tid.

Eller, skall man skita i allt detdär och leva som vanligt kanske. Inte tänka på minuterna som går. När jag värmde mina frusna bär i micron imorse så stod jag och kollade på sekunderna som försvann. Och tänkte "Men gud, jag kunde ju ha gett bort den minuten till någon som behövde den, istället för att värma bären"
Ja, ni måste nog se filmen för att förstå min tankegång där. Eller a, ni MÅSTE se filmen för det.

Efter filmen så gick vi på Avenyn vid 24-tiden och tittade på alla berusade människor. Vi var inte någon av dem. När vi kom hem så gjorde vi iordning oss och jag lade mig och läste medans pernilla slumrade bredvid mig. Precis som ett gift par alltså.

Nykterhet är någonting som är behövligt, men det är inte så jävla skoj alltid. Särsklit inte på Lördagsnätterna. Men jag var faktiskt ganska lugn med det. Rätt skönt att kunna gå upp imorse och ta en promenad utan att må förjävligt. Stolt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0