Crime scene


Gick till affären förut efter att ha vaknat ur min 3.5h narkolepsi-attack utan att titta mig i spegeln. Vilket jag borde ha gjort. Går ner till Affären, går runt lite, strosar lite. Det är ändå Lördag, jag är fräsch och ser sådär nyvaken och villig ut liksom. Har jordens snyggaste läppstift på mig. Valsar runt. Ställer mig i kön. Ler åt alla runt mig, blinkar åt halvfulla 19 åringa killar.

Det blir min tur och jag snackar lite med kassörskan, är trevlig, är cool. Tittar upp i spegeln som visar vad folk har under sina kundvagnar. Ser en tjej med världens största leende utan läppstift på läpparna. Läppstiftet har flyttat söder ner och placerat sig på hakan. HELA hakan är täckt av cerise rosa läppstift och partiet mellan näsa och mun. Jag stirrar helt paralyserat på denna crime scene som tagit plats i mitt ansikte och sedan på kassörskan. Hon säger ingenting. Lika tyst som alla andra i affären. Tror ni det skall vara såhär eller? Tror ni jag kommer hit påtänd och köper Colalight en lördag klockan 20?

Går snabbt tillbaka till lägenheten. Inte RIKTIGT lika nöjd som jag var på vägen dit.
Happ, så har man missbrukat sin värdighet på mataffären som ligger 50m från oss. Det var ju jävligt lämpligt.
Seriously god? Give me a break.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0