111111

God morgon gottfolk! Idag är det Fredag ! Wiwiwi. Dock så kommer helgen vara lika lam like always då jag skall jobba igen. Har arbetat varenda helg sedan jag började jobba. Dock så är det bara för att hon som gör schemat är bundis med min fader och lägger mig på de tiderna när jag skall få mest pengar. Så go lön, men trista helger. Vet inte vilket som är bäst. Jo det måste ju vara lönen trots allt. Särskilt nu när vi inte är ute o dansar o dricker alls. Plus att jag inte tycker det är jobbigt att jobba heller. Jag är ju ledig mitt i veckan då - splendid!

Första dagen som jag inte tar en promenad på när jag hinner. Varför? Jag orkar inte. Känns inte som om benen bär mig och det är som att gå i kvicksand ibland. Så jag käkade bär och fil nu, och efter en stor kopp kaffe så känner jag mig faktiskt sugen på en promenad.

Idag åker Pernilla till Vara för att gratta sin lillasyster. 11-11-11. Justeja. ÅH nej! Nu är klockan 11:15! Missade det. Ohwelll. Mickan tror det kommer hända någonting stort idag. Jag hoppas bara inte på några terrorattacker eller liknande. Tror dock inte det är någonting som händer anyway. Pernilla sa att alla säger så varje år.
Jag minns 060606, då var det.. fest. 16 år, tja.. undrar vad alla gjorde just då. Humhum. Och jag minns 080808 men minns inte vad vi gjorde. Jag hade precis kommit till Madeira, 2 dagar in the game. 101010 så gjorde vi säkert någonting också, kan tänka mig att vi skålade då, oavsett veckodag. Gud varför minns jag inte vad jag gjorde då? Får nog gå tillbaka och kolla i bloggen.

Men detta känns ändå som en stor grej för folk. "Men det är bara 11 och 12 kvar, sedan är det slut. Man kan aldrig säga 131313, elller 141414." Eh nej. Men sedan när blev detta en viktig del av livet, att kunna säga tre exakt likadana datum efter varandra? Det är ju egentligen helt meningslöst. Och inte alls någonting som jag kommer sakna. Folk blir lite ängsliga när det gäller sådana saker. Bli ängsliga för att ni är förlite med era familjer eller inte är tillsammans med den som era hjärtan säger istället. Bli inte ängsliga över att det bara finns 121212 kvar för gudsskull.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0